اسماعیل خلجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در چند سال اخیر با مشکلی جدی در حد ملی و فراملی در زمینه آب بویژه در ابهر مواجه هستیم از این رو باید هزینه های این بخش با نگاهی ویژه صرف شده و سرمایه گذاری تلقی شود.
وی با اشاره به تغییر الگوی بارش ها که موجب افت سطح لایه ها شده است، خاطرنشان کرد: بارش ها از برف به باران و از باران به رگبار تغییر یافته که بارش رگباری به جای تاثیر مثبت بیشتر تخریب به همراه دارد، به سرعت نیز تبخیر شده و نمی‌تواند لایه های زیرزمینی را تغذیه کند.
مدیر آبفای ابهر در زمینه فرسودگی شبکه آبرسانی شهری، یادآور شد: شبکه های آبرسانی سیمانی از الگوی مصرف خارج شده است ولی در ابهر بیش از 20 درصد شبکه آبرسانی سیمانی وجود دارد که چاره ای جز تعویض آن نداریم و در بافت فرسوده شهر به طور کلی نیاز به تغییر شبکه داریم که باید در برنامه های مسکن و شهرسازی مد نظر قرار گیرد.
وی افزود: در سال های قبل حدود 200 میلیون تومان اعتبار برای اصلاح شبکه در نظر گرفته شده بود که فقط 54 درصد به صورت اوراق محقق شد.
خلجی ابراز کرد: سال قبل برخی از مشکلات آبی در شهر ابهر کم شد و امید است امسال مشکلات سال قبل را شاهد نباشیم.
وی با اشاره به پرت آب در ابهر بیان کرد: از 37 درصد پرتی آب میزان 4 درصد در چند سال اخیر کاسته شده است.
مدیر آبفای ابهر بیان کرد: 17 چاه آب ابهر به طور مستقیم به شبکه تزریق می شوند و در صورت ایجاد مشکل در یکی از چاه ها کل شبکه دچار مشکلاتی نظیر افت فشار و کمبود آب می شود که نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.
7324/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.