رئیس اتحادیه مشاورین املاک تبریز با اشاره به این‌که بازار مسکن تبریز وارد فاز رونق شده است، گفت: باتوجه به افزایش نرخ ارز و طلا، مردم به سرمایه گذاری در بخش مسکن روی آورده است که این امر منجر به رونق بازار مسکن در تبریز شده است.
اسماعیل نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، در خصوص وضعیت بازار مسکن در تبریز، اظهار کرد: خوشبختانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خرید و فروش مسکن حدود 60 درصد رونق یافته است و همچنین شاهد افزایش 15 الی 20 درصدی قیمت مسکن هستیم.
وی با بیان این‌که وضعیت خرید و فروش بازار مسکن در تبریز بسیار مناسب است، اضافه کرد: اخیرا رونق بازار مسکن بیشتر به چشم می خورد و افزایش قیمت در این عرصه باتوجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و نرخ ارز طبیعی است. 
وی با اشاره به تاثیر افزایش نرخ ارز بر بازار مسکن، عنوان کرد: به دنبال افزایش نرخ ارز مصالح ساختمانی نیز با افزایش قیمت مواجه شده است.   نعمتی عنوان کرد: بزرگترین معضل بازار مسکن این است که ثبات قیمتی در این بازار وجود ندارد؛ از این رو تولید مسکن نسبت به سال های گذشته 50 درصد با کاهش مواجه شده است.
وی با بیان این‌که تولید مسکن مبتنی بر تقاضا است، خاطرنشان کرد: از این رو باید تولید در بخش مسکن با تقاضا هم خوانی داشته باشد؛ در غیر این صورت باعث افزایش قیمت شده و برخی افراد از این روال بازار سودجویی می کنند.
رئیس اتحادیه مشاورین املاک تبریز با اشاره به این‌که بازار مسکن در سال جاری از رکود خارج شده و رونق گرفته است، ادامه داد: حوزه مسکن همواره به عنوان یکی از کم ریسک ترین بخش ها در برگشت سرمایه است و در شرایط موجود، مردم احساس می کند که ارزش ریالی پول نقد کاهش یافته است؛ از این رو به سرمایه گذاری در بخش مسکن روی می آورند.
وی در پایان با اشاره به احتمال افزایش قیمت مسکن در روز های آتی، اظهار کرد: قیمت اجاره بها و رهن پس از تعطیلات مدارس مشخص می شود و احتمال می رود تا 30 درصد قیمت ها افزایش یابد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.