فرهاد امندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه پروژه استخر ذخیره سازی آب کشاورزی در روستای اردهین شهرستان خرمدره، زمین ورزشی روستای الوند و خانه عالم در روستای تشویر، ساخت منزل مسکونی برای نیازمندان در روستای مجید آباد خدابنده و مرمت مسجد در روستای ارجین شهرستان خدابنده از جمله پروژه هایی بود که طی هفته گذشته در استان زنجان توسط بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) به بهره برداری رسید.
به گفته وی، همچنین بهره برداری از 2 واحد پرورش دام سنگین و 2 واحد پرورش قارچ به ترتیب در شهرستان های خدابنده و سلطانیه با اشتغالزایی مستقیم هفت نفر محقق شد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: اعزام اکیپ هایی از پزشکان استان به مناطق محروم شهرستان خدابنده و ویزیت رایگان، توزیع 600 بسته نوشت افزار در روستاهای کم برخوردار استان و برگزاری دوره های آموزشی مهارتی اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی از دیگر اقدامات انجام شده در هفته بسیج سازندگی است.
امندی یادآوری کرد: طرح‌های اقتصاد مقاومتی در خصوص پرورش انواع آبزیان، قارچ خوراکی، ماکیان، گیاهان دارویی، پرورش زنبورعسل، دام سبک و سنگین، صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی است.
وی، از اهدای 2 مورد جهیزیه به نوعروسان در شهرستان خدابنده خبرداد و افزود: اردوهای جهادی یک روزه در شهرستان های خدابنده، زنجان، ایجرود و طارم برای کمک به ساخت خانه نیازمندان، مسجد، آب شرب و دیگر پروژه های محرومیت زدایی فعال شده است.
به گزارش ایرنا، بسیج سازندگی سپاه در استان زنجان علاوه بر اجرای پروژه های محرومیت زدایی در روستاها و مناطق کم برخوردار در رستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب درباره اجرای اقتصاد مقاومتی در این استان فعال و در خودکفایی خانواده ها و راه اندازی مشاغل خانگی و صنایع تبدیلی در تلاش است و با همکاری بانک مهر اقتصاد در قالب عقود اسلامی تسهیلاتی را به مجریان این طرح ها پرداخت می کنند.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.