به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی روز سه شنبه در همایش تجدید میثاق روحانیون با ولایت به مناسبت سالروز سفر پر خیر و برکت رهبری به کردستان، اظهار کرد: استقبال مردم کردستان از سفر رهبر مقام معظم بسیار حماسی و نشان دهنده علاقه قلبی مردم به رهبری و علاقه ایشان به مردم بود.
وی گفت: سفر رهبری به کردستان نقطه عطفی در تاریخ این استان است و برکات این سفر با گذشت بیش از 8 سال همچنان ادامه دارد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان اختصاص بیش از 800میلیارد تومان بودجه به طرح های استان را از برکات سفر رهبری برشمرد و تصریح کرد: مبلغ اختصاص یافته از مصوبات سفر رهبری به استان تاکنون چهار برابر شده و منابع بودجه ای جدیدی به تصویب رسیده است.
وی افزود: جذب سرمایه گذاری و اجرای طرح های گسترده کشاورزی، پمپاژ آب، طرح های عمرانی و گردشگری از دیگر برکات سفر رهبری در سال 88 به کردستان است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اختصاص اعتبارات ویژه در قالب طرح های برای روحانیون را از برکات سفر رهبری برشمرد و افزود: چندین طرح عمرانی با اهداف علمی پژوهشی مخصوص طلاب و روحانیون شامل مدرسه حضرت خدیجه(س)، کتابخانه تخصصی امام خامنه ای و مجتمع علمی پژوهشی امام شافعی از محل مصوبات رهبری احداث و به بهره برداری رسیده است.
وی تامین اعتبار تعمیر و ساخت زائر سرای مشهد را از دیگر برکات سفر رهبری به کردستان عنوان کرد و گفت: زائر سرای مرکز بزرگ اسلامی که مختص روحانیون و خانواده های طلاب است از محل مصوبات سفر رهبری توسعه پیدا کرد که نزدیکترین فاصله را با حرم رضوی دارد.
نایب رئیس دوم کمیسیون سیاسی – اجتماعی مجلس خبرگان با اشاره به اینکه مصوبات سفر رهبری به کردستان بخش های مختلف استان را پوشش داده است، گفت: اقدامات صورت گرفته و توسعه های عمرانی انجام شده از مصوبات سفر رهبری به استان کردستان ادامه دار و همه جانبه بوده و حتی مصوبات گسترده ای برای احیای دریاچه زریبار را نیز شامل می شود.
وی افزود: کردستان دارای ظرفیت های بالایی برای تولید و اشتغال است و به اندازه ای فرصت برای اشتغال دارد که حتی نباید یک بیکار در استان داشته باشیم.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان زمینه ساز شکوفایی و توسعه استان را فراهم آورد و نگرش ناامنی را از این استان زدود.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت حضور گسترده در انتخابات، گفت: انتخابات یک عبادت است زیرا مشارکت ما با قصد قربت و رضایت الهی انجام می شود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزایش میزان مشارکت استان در انتخابات را از دیگر برکات سفر رهبری دانست و گفت: حضور گسترده در انتخابات تیری به قلب دشمن است و مردم با دقت انتخاب کنند و به کسی رای دهیم که از اسلام بیشتر حمایت می کند و درد محرومین را بهتر می فهمد.
وی با اشاره به اینکه اجازه ندهیم دشمنان در صفوف ما رخنه کنند، افزود: همه ما برای یک هدف کار می کنیم و یک دشمن مشترک داریم و در یک جهت مشترک با حفظ وحدت برای حل مشکلات اهتمام داشته باشیم.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه هر قسمت استان که کمتر توسعه یافته باید رسیدگی کنیم، گفت: سفر رهبری به کردستان نگاه مسئولان را به استان تغیر داد که همه اقوام متحد هستند و زیر چتر اسلام و ایرانیت هستند.
22 اردیبهشت سال 1388 به مدت هشت روز میهمان مردم کردستان بود.
3034/ 3020
**خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.