به گزارش ایرنا، مرتضی خاتمی روز دوشنبه در جشن خودکفایی 2 هزار و 300 خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان زنجان افزود: خارج شدن آمریکا از برجام نشان داد، جهان خالی از اخلاق پیش می رود و کشورمان باید بیش از گذشته متکی به خود باشد.
وی اظهار کرد: شالوده جمهوری اسلامی بر اسلام بنا نهاده شده و به مسائلی مانند احسان و نیکوکاری تاکید ویژه ای دارد.
خاتمی افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز با الهام از تعالیم آسمانی اسلام در کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب، کمیته امداد را برای رسیدگی به امور فقرا تاسیس کرد.
وی بیان کرد: کمیته امداد فراز و فرودهای مختلفی داشته که برآیند آن حرکت مثبتی در کشور شده و در این میان دشمنان به دقت بر تمامی کارها و حتی وجود یک مشکل در کشور متمرکز می شوند.
خاتمی افزود: دشمنان از ایرادها و حاشیه های کوچک کشور به عنوان دستمایه ای برای تبلیغات خود استفاده می کنند که نباید به این مسائل توجه داشت و باید به روند روبه رشد خود ادامه داد.
وی بیان کرد: البته داشتن فقیر زیاد مایه مباهات نیست و در هر جامعه ای شکاف در این بخش وجود دارد ودر این میان نهادی باید گروه های نیازمند را تحت پوشش قرار دهد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نهاد در ابعاد گوناگون تعمیر و تهیه مسکن، خدمات کمک آموزشی و در حوزه های مختلف دیگر اقداماتی را برای بهبود وضعیت محرومان و نیازمندان انجام داده اما باید روش های به روز بکار گرفته شود.
وی یادآوری کرد: هم اکنون کمیته امداد در مسیر عزت بخشی بر توانمند سازی جامعه هدف حرکت می کند.
خاتمی افزود: این نهاد در سرکشی به نیازمندان نیز روش های بسیار خوبی را در پیش گرفته و در مجموع چابک سازی را مورد توجه قرار داده است.
خاتمی افزود: بر این اساس باید بتوان الگوی بسیار مناسب و بی نقصی در جهان از حمایتهای سازمان دهی شده در این بخش را ارائه کرد.
وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی هم در این راستا و در قانون برنامه ششم توسعه دریافتی مددجویان را ارتقا داد.
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برای دستمایه های اولیه حرکت در مسیر خود کفایی لازم است، خیرین در کاهش فقر بیش از گذشته مشارکت داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از 60 مددجوی برتر استان در حوزه های مختلف قدردانی شد.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.