علیرضا شغلی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساختمان یاد شده توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ثبت ملی رسیده که با انجام این کار، گردشگری علمی، سلامت و جاذبه گردشگری برای استان را بدنبال خواهد داشت.
وی یادآوری کرد: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده بین معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان محوطه سازی این طرح به این اداره کل سپرده شده است.
شغلی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته در موزه سلامت بخش های مختلفی از تجهیزات قدیم مربوط به دندانپزشکی، آزمایشگاهی، جراحی و نسخ کتبی و در بخش عمومی نیز تاریخ فرهنگ و هنر شهر زنجان در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: تیم دیگری نسبت به بخش ثبت تاریخ شفاهی طب زنجان و افراد خیر این استان در این موزه اقدام خواهند کرد و بخش طب ایرانی، گیاهان دارویی و روش های درمان سنتی از دیگر بخش های ان خواهد بود.
این مسئول ادامه داد: در صورت تامین و تخصیص اعتبارات لازم این طرح مهم در شهر زنجان افتتاح خواهد شد که در صورت تحقق این مهم یه یکی از جاذبه های گردشگری برای مردم استان و کشور تبدیل خواهد شد.
وی یادآوری کرد: هم اکنون این واحد دانشگاهی 350 هیات علمی دارد که در زمنیه های مختلف علوم پایه، علوم بالینی و علوم بهداشتی به تدریس و تحقیقات مشغول هستند.
شغلی خاطر نشان کرد: این تعداد اعضای هیات علمی در حوزه فناوری، توسعه فناوری های حوزه سلامت ،از قبیل ساخت داروهای جدید نانو فناوری و ابتکارات جدید فعالیت می کنند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.