به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه روز یکشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی افزود: اهمیت حضور سفیران کشورهای خارجی در استان کمتر از اهمیت خبرنگاران شبکه های معروف نیست.
وی گفت: شهریور امسال اجلاس سفیران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف، برگزار می شود که باید از اکنون برای سفر آنها به استان و بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری برنامه ریزی شود.
وی تاکید کرد: از امسال و سال آینده باید 11 شهرستان استان هر کدام یک برنامه کامل و جامع در خصوص صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی تهیه کرده، همچنین هر شهرستان در چهار کانال داخلی فضای مجازی به صورت جامع به معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری و صنایع دستی مربوط به خود بپردازد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: اینکه باید جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی به خوبی معرفی شود مسئولیت فرمانداران شهرستان ها را سنگین می کند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی ملاقات با استانداران کربلا و نجف را از دیگر راه های توسعه گردشگری استان برشمرد و گفت: مسئولان مربوط به ستاد خدمات سفر استان می توانند از طریق ملاقات این استانداران تورهای گردشگری مبادله ای برگزار کنند.
مروج الشریعه اظهار کرد: همچنین سال آینده هدف گذاری می کنیم در حوزه کالاهای مشاغل خانگی، کارگاهی و صنایع دستی استان حداقل 10 میلیارد تومان در نمایشگاه نوروزگاه و سه میلیارد تومان در فروشگاه های سه مرکز استان های فارس، اصفهان و خراسان رضوی به فروش برسد.
وی افزود: خراسان جنوبی باید یک نمایشگاه نوروزگاهی یا غیر نوروزگاهی در شهر اصفهان برگزار کند که پیگیری های لازم برای این مهم انجام خواهد شد چرا که در همکاری های بین استانی بسیار مهم است.

**بیرجند نقش فرا استانی دارد
وی نقش بیرجند مرکز خراسان جنوبی را فرا استانی خواند و گفت: برای زیباسازی هرچه بیشتر این شهر آماده همکاری با شهرداری هستیم و از شهردار و فرماندار بیرجند نیز انتظار می رود نوروز 98 بیرجند به زیباترین شهر کشور تبدیل شود.
استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: کمبود آب و خشکسالی سایر استان ها و شهرهای کشور از جمله مشهد را فرا گرفته اما این عامل نباید مانع زیباسازی شهری شود چون می توان با المان های زیبا بیرجند را به زیباترین شهر تبدیل کرد.
وی به نمایش صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی امسال در نمایشگاه نوروزگاه ایران در مشهد اشاره کرد و افزود: فروش 800 میلیون تومانی صنایع دستی استان در این نمایشگاه زنگ هشداری برای فرمانداران و مسئولانی است که در زمینه صنایع دستی و گردشگری، دست و نقش دارند.
مروج الشریعه ادامه داد: اینکه سهم مناسبی از کالای استان در سبد کالای زائر خراسان رضوی قرار بگیرد به این معناست که اگر با آینده نگری مناسب تری ورود پیدا کنید در زمینه معرفی سوغات و صنایع دستی استان به موفقیت های خوبی دست می یابیم.

** گردشگری و صنایع دستی دو روی یک سکه
وی بیان کرد: با توجه به اینکه در بازه زمانی کمتر از 2 هفته 7.5 میلیون نفر وارد مشهد می شوند اگر حداقل 20 درصد از این نمایشگاه بازدید و خرید کنند برای استان بسنده می کند.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جای خوبی در می زنیم و باید قدر این پتانسیل مهم را دانسته و از آن نهایت بهره را ببریم اظهار کرد: صنایع دستی، کالاهای مشاغل خانگی، کارگاهی و سوغات خراسان جنوبی علاوه بر داخل کشور باید در بازارهای صادراتی دنیا وارد شود.
وی گفت: باید کیفیت بسته بندی کالا به حدی برسد که در بازارهای جهانی قابل عرضه باشد و این نشان می دهد، گردشگری و صنایع دستی دو روی یک سکه هستند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.