مرتضی عربی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برنامه‌های مختلفی در قالب طرح نوروزگاهی در کنار معرفی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی استان اجرا می شود که با استقبال خوبی از سوی گردشگران مواجه شده است.
وی ادامه داد: تورهای گردشگری به منظور آشنایی مسافران و میهمانان نوروزی با جاذبه های استان در ایام نوروز امسال در حال برگزاری است.
وی اظهار کرد: در همین ارتباط روزهای 29 اسفند ماه سال گذشته و یکم و دوم فروردین ماه جاری برای گردشگرانی از استان های خراسان رضوی و تهران به مقصد کویر فردوس تورهای یک روزه برگزار شده است.
وی با بیان اینکه 56 گردشگر در تورهای یک روزه دفتر گردشگری استان شرکت کردند، افزود: همچنین در روزهای اول تا سوم فروردین ماه نیز تورهای یکروزه برای بیش از 50 گردشگر در استان برگزار شده است.
وی بیان کرد: این تورها در قالب گروه های 12 نفره و به مقصد بازدید از جاذبه های سرایان، بیرجند، فردوس، نهبندان و خوسف بوده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: علاقمندان به بازدید از اماکن گردشگری و تور های یک روزه می توانند برای ثبت نام به دفاتر و آژانس های خدمات مسافرتی استان مراجعه کنند.

** افزایش 20 درصدی ورود گردشگران نوروزی به طبس
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس هم با اشاره به اینکه امسال استقبال از مناطق گردشگری این شهرستان بسیار پر رنگ است، گفت: ورود و بازدید گردشگران به طبس 15 تا 20 درصد افزایش داشته که به تبع آن اسکان و اقامت مسافران نیز افزایش پیدا کرده است.
رسول بهبهانی با بیان اینکه میزان ماندگاری مسافران نوروزی به طور میانگین از یک به 2 شب افزایش پیدا کرده است، افزود: بیشترین بازدیدها از مناطق چشمه مرتضی علی (ع)، منطقه گردشگری ازمیغان و منطقه گردشگری کال جنی بوده است.
وی یادآور شد: برپایی سیاه چادر، برگزاری جشنواره بهار نارنج، جشن نوروزگاه و راهنمای گردشگران از مهم ترین برنامه های میراث فرهنگی در مناطق گردشگری شهرستان طبس است.
وی در ادامه بیان کرد: برنامه های نوروزی در مناطق گردشگری از ساعت 9 صبح تا 13 و در شیفت عصر از ساعت 17 تا 21 اجرا خواهد شد.
*3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.