مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تولید سالانه حدود ۸۰۰ هزار اصله نهال مجوزدار و گواهی شده در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بهنام اوجاقلو، امروز سه شنبه(18اردیبهشت) با اشاره به عدم وجود نهالستان فاقد مجوز در استان زنجان افزود: در حال حاضر تمام نهال‌های تولیدی در استان گواهی شده و از طریق 9 نهالستان مجوزدار تولید و توزیع می شود.

وی با بیان اینکه نهالستان‌های دارای مجوز در استان زنجان ملزم به عرضه نهال شناسه دار در بازار هستند و هیچ نهالستانی حق توزیع نهال فاقد لیبل را ندارد، خاطرنشان کرد: توزیع نهال بدون شناسه در استان در صورت مشاهده غیرمجاز تلقی شده و با عاملین برخورد می شود.

اوجاقلو با اشاره به اینکه در راستای جلوگیری از توزیع نهال بی‌کیفیت و غیر مجاز در استان زنجان در قالب نشستی تولید کنندگان نهال استان به فروشندگان معرفی شدند، بیان داشت: فروشندگان نهال همچنین ملزم به اخذ کارت شناسایی از نظام صنفی کارهای کشاورزی استان شدند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به ورود و خروج نهال از استان توسط فروشندگان بیان کرد: به منظور جلوگیری از ورود نهال غیر مجاز به استان نیز نهال ها‌ی وارداتی علاوه بر لیبل‌‎دار بودن باید دارای گواهی بهداشت از حفظ نباتات استان مربوطه باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.