فریدون داودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری های انجام شده اعتبارات آبیاری تحت فشار طی سال اخیر افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.
به گفته وی، اعتبارات این طرح از سال 92 تا 95 در مقایسه با چهار سال قبل حدود 240 درصد رشد یافته است.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری نیز 43 میلیارد تومان به اجرای طرح های آبیاری نوین در این استان تخصیص یافت که حدود چهار هزار هکتار تحت پوشش این طرح قرار می گیرد.
به گفته داوودی، در حال حاضر طرح آبیاری نوین برای چهار هزار هکتار از زمینهای کشاورزی استان زنجان در دست اجرا قرار دارد که با تخصیص اعتبار و افزایش حدود چهار هزار هکتار دیگر، در سالجاری هشت هزار هکتار به وسعت زمین های تحت پوشش سیستم آبیاری تحت فشار اضافه می شود.
وی یادآوری کرد: آبیاری تحت فشار در مناطق مختلف استان زنجان با مساعد شدن شرایط آب و هوایی اجرا می شود.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، از تهیه نرم افزار پیگیری سیستم های نوین آبیاری در استان خبر داد و گفت: این نرم‌افزار هم اکنون به عنوان نرم افزار کشوری پذیرفته شده و تحت عنوان سامانه اطلاع رسانی سیستم های نوین آبیاری در کشور کاربرد دارد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 52 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زنجان تحت پوشش آبیاری نوین قرار دارد که با بهره برداری از هشت هزار هکتار جدید این میزان به 60 هزار هکتار می رسد.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.