هدایت صفری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد کودک دارای سوءتغذیه با همکاری علوم پزشکی شناسایی‌شده‌اند که خدمات بهبود تغذیه مشمول این طرح در قالب تهیه سبد غذایی مورد نیاز بصورت مستمر به آنها ارائه می‌شود.
این مسئول میزان ریالی هزینه سبد غذایی این کودکان را ماهانه 700 هزار ریال در سال گذشته اعلام کرد و گفت: میزان مبلغ سبد غذایی کودکان هدف تحت پوشش در سالجاری 920 هزار تا یک میلیون ریال اعلام شده و این مهم با توجه به دستورالعمل ابلاغی اعمال خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی زنجان ادامه داد: هم اکنون بیشترین تعداد کودکان تحت پوشش دچار سوء تغذیه در خدابنده به تعداد 225 نفر و به تفکیک نیز در شهرستانهای های طارم، ابهر ، خرمدره ، زنجان نیز به ترتیب 198، 177 ،128 ، 141 نفر است.
صفری افزود: شمار کودکان تحت پوشش در ماهنشان، ایجرود و سلطانیه نیز 136، 64 و 34 نفر اعلام شده که خدمات لازم به آنها ارائه می شود که پس از بهبود کامل از چرخه خارج می شوند.
این مسئول ادامه داد: طبق توافق انجام گرفته با دانشگاه علوم پزشکی استان در کنار ارائه بسته‌های مواد غذایی به کودکان زیر پنج سال مشمول طرح بهبود تغذیه آموزش‌های لازم نیز از طریق مراکز بهداشتی استان به مادران مشمول ارائه می شود.
به گفته صفری برای ارزیابی میزان اثربخشی خدمات ارائه‌ شده به کودکان بهره‌مند در قالب طرح بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال سنجش سلامت این گروه از جامعه هدف از طریق خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی استان نیز در دوره‌های 6 ماهه انجام می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: طبق سهمیه نیز در سال جاری یک هزار و 104 کودک گروه هدف تحت پوشش قرار می گیرد که این تعداد در سال 95، یکهزار و 100 کودک بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.