حجت الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در بیست و نهمین جشنواره امتنان از الگوهای برتر جامعه کار و تولید و دوازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان زنجان افزود: دشمن از تمام توان و فرصت ها استفاده می کند تا اقتصاد ایران را دچار مشکل کند و در این راه نیز از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیست.
وی با بیان اینکه جنگ، همیشه در عرصه نظامی و جغرافیا نیست اظهار کرد: دشمنان قصد دارند با اعمال تحریم ها و فشارهای اقتصادی به اهداف شوم خود دست یابند و در این خصوص نیز جنگ همه جانبه ای را به راه انداخته اند.
حجت الاسلام خاتمی یادآور شد: آمریکائیان از سالیان دراز با ترفندهای مختلف ازجمله دست داشتن در کودتا، حمایت از جنگ هشت ساله، اعمال تحریم، فشار اقتصادی و بایکوت سیاسی، تلاش داشتند در هر عرصه ای که امکان آن است کشور را فلج کنند اما هیچ وقت به اهداف خود نرسیدند و نخواهند رسید.
وی با اشاره به اینکه امروز کارآفرینان با کار، تلاش، خلاقیت و نوآوری باید در عمل، شعار مرگ بر آمریکا را محقق کنند، افزود: آن عزیزی که با وجود تحریم ها، نبود امکانات فنی و اخلال دشمنان، همچنان با تمام توان و ظرفیت در عرصه کار و تولید، اشتغال و رونق اقتصادی تلاش می کند همانند آن سربازی است که سلاح در دست از تمامیت ارضی ایران در مقابل دشمنان دفاع می کند.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه دشمنان که قصد پاک کردن نام ایران از نقشه جغرافیایی را داشتند مدام در پی توطئه و دسیسه چینی علیه کشور هستند، گفت: با توجه به اینکه دشمنان در بعد نظامی نتوانستند کاری از پیش ببرند بنابراین از بعد اقتصادی وارد شده اند اما ایران به همت مردان و زنان افتخارآفرین با اقتدار و صلابت در مقابل همه طوفان ها و حوادث ایستاده است.
حجت الاسلام خاتمی افزود: امروز، دشمن تلاش دارد با اعمال فشارها و تنگ کردن عرصه زندگی مردم، زمینه نارضایتی ملت را فراهم کند تا شاید این نظام مستقل و سلطه ناپذیر را از این طریق تغییر دهد.
وی با بیان اینکه امروز تولیدکنندگان برای حفظ استقلال و سربلندی، غرور و فخرآفرینی ایران، کار و تلاش مجدانه ای می کنند و به رغم کاستی ها در مقابل مشکلات ایستاده اند، ادامه داد: سرمایه گذاری، تولید و اشتغال، در برون رفت از مشکلات و فشارهای اقتصادی، بسیار مهم هستند و باید از تلاش های بی وقفه تولیدکنندگان و کارآفرینان، تقدیر شود.
حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه شعار امسال 'حمایت از کالای ایرانی' مثلثی سه ضلعی است افزود: ضلع اول آن 'تولیدکننده' است و 'مصرف کنندگان و عزم ملی و همگانی' نیز دیگر ضلع های آن هستند و برای رسیدن به خودکفایی در عرصه کار و تولید نیاز به برنامه ریزی دقیق است که باید برنامه ریزان به این نکته مهم دقت بیشتری بکنند.
وی با تاکید براینکه اگر بازار و تقاضا برای تولید نباشد در این صورت سرمایه نابود می شود، تصریح کرد: نظارت بیشتر بر تولید و قانع شدن بر حداقل سود، همت و جهاد و ارتقای کیفیت، می تواند تقاضا را برای خرید تولیدات داخل در پی داشته باشد.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: زنجان از معدود استان های کشور است که هیچ کالای مصرفی وارد نمی کند و در واقع مواد اولیه و یا ماشین آلات موردنیاز در خدمت تولید را وارد می کند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.