حجت الاسلام محمد رحیمی مصلح آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کمک ها در طرح های عمرانی و نوسازی امامزادگان و بقاع متبرکه در قالب اجرای طرح مودت جمع آوری و هزینه شده است.
وی ادامه داد: طرح مودت با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های نیکوکاران در پیشبرد برنامه های اجرایی، توسعه ای و بازسازی بقاع متبرکه است.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خمین گفت: 10 وقف در زمینه مسجد، مسکونی و زمین مزروعی به ارزش 20 میلیارد ریال پارسال در این شهرستان ثبت شد.
حجت الاسلام محمد رحیمی مصلح آبادی با اشاره به ثبت 576 موقوفه در خمین اظهار کرد: این موقوفات در زمینه های روضه خوانی، کمک به ایتام، عتبات عالیات و حوزه های علمیه است.
وی تصریح کرد: وقف به عنوان سرمایه مالی در استقلال اقتصادی و توسعه جامعه تاثیر بسیاری دارد.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خمین وقف را از عمده ترین زیرساخت های اقتصادی جهان اسلام دانست و افزود: بخش عمده موارد مصرفی واقفان به رفاه عمومی، فقرزدایی و عدالت اجتماعی مربوط می شود.
حجت الاسلام رحیمی مصلح آبادی، کارآفرینی و اشتغال، تامین بهداشت وسلامتی، گسترش عدالت ، فقر زدایی ، عمران و آبادانی را از فواید مهم ترویج سنت حسنه وقف در جامعه بیان کرد.
وی تاکید کرد: سنت وقف عامل بسیار مهمی در جلوگیری از تجمع و تمرکز ثروت در جامعه است و بهره وری موثر از اموال بدون استفاده به منظور ارائه خدمات اجتماعی سبب حرکت اقتصادی در جامعه می شود.
سرپرست اوقاف و امورخیریه خمین گفت: مردم و نهادهای مختلف دولتی در ترویج فرهنگ وقف نقش مهمی دارند و اگر وقف برای کارهای عمرانی، صنعتی، کشاورزی و سرمایه گذاری در کارهای تولیدی باشد آحاد جامعه به این سنت حسنه گرایش بیشتری پیدا می کنند.
شهرستان خمین با 105 هزار نفر جمعیت به عنوان زادگاه امام راحل دارای 25 امامزاده و بقاع متبرکه است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.