به گزارش ایرنا، علی سرزعیم در نمازجمعه شهرستان سمنان در مصلی این شهر با بیان این که هر کشوری تنها با ابزار تلاش به توسعه دست خواهد یافت، افزود: اگر خواهان توسعه هستیم باید فرهنگ، کار ، کارآفرینی و فعالیت جمعی در کشور را جدی بگیریم.
وی به ضرورت هم افزایی بین کارگر و کارفرما تاکید کرد و اظهارداشت : در مکتب مارکسیسم به نوعی تعارض بین منافع کارفرما و کارگر تأکید شده که این امر اکنون در فرهنگ و افکار عمومی ما نیز ریشه دوانده است.
وی کارفرما و کارگر را لازم و ملزوم یکدیگر و موتور توسعه کشور دانست و یادآور شد : کارفرما با سرمایه‌گذاری به ایجاد اشتغال برای کارگر منجر شده و از سویی کارگر با فعالیت در عرصه‌ها، برای کارفرما ایجاد سرمایه خواهد کرد.
معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تلاش دولت تدبیر و امید برای همسویی کارفرما و کارگر اشاره کرد و افزود: در چهار سال گذشته برای تسهیل گری روابط کارگر و کارفرما اقدامات زیادی صورت گرفته است.
وی با گرامیداشت هفته کارگر، کارگران را خادمان و محرک تولید کشور ذکر و بر افزایش کار جمعی در جامعه تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان 15 هزار نفر در تعاونی‌ها فعالیت دارند و تعاونی‌ها سهم 13 درصدی در بحث اشتغال را به خود اختصاص دادند، بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، 141 هزار و 858 نفر در 284 روستای استان سمنان زندگی می‌کنند.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.