ناصر فغفوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه اندازی یکی از بزرگ ترین کارنجات تولید مواد شوینده با برند بینگو (Bingo) توسط شرکت پاک حیات که توسط سرمایه گذار ترکیه ای در حال احداث است، از جمله پروژه های عمده در زمینه تولید مواد شوینده در استان است.
وی ادامه داد: با بهره برداری از کارخانه تولید مواد شوینده پدیده شیمی غرب(از شرکت های زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ) در زنجان و وجود شرکت صنایع بهداشتی پاکسان که از سال 1380در این استان فعال است، زنجان قطب تولید مواد شوینده کشور می شود.
فغفوری افزود: کارخانه تولید مواد شوینده گلرنگ که عملیات اجرایی ان از بهمن 95 آغاز شد، طی اردیبهشت جاری به مرحله بهره برداری می رسد.
وی خاطرنشان کرد: شرکت پاک حیات نیز با مجموع 30 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی، با رسیدن به مرحله بهره برداری، زمینه اشتغال 300 نفر را فراهم می کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بابیان اینکه این استان جزو پنج استان جذاب در جذب سرمایه گذاری خارجی است، گفت: بیش از 30 درصد سرمایه گذاری های محقق شده در این استان از ابتدای سال 95 اتقاق افتاده است.
فغفوری با بیان اینکه ورود سرمایه گذاران خارجی به استان در زمینه های تولیدی مختلف از جمله فولاد، دخانیات، واگن سازی و تولید مواد شوینده بوده است، اظهار کرد: شرکت فولاد البرز ناب با سرمایه گذاری منشا خارجی، با ظرفیت تولید یک میلیون تن فولاد و سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریال تا کنون، قرار است در هفته دولت امسال به مرحله بهره برداری برسد.
به گزارش ایرنا، به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بر اساس پروانه های بهره برداری صادر شده، میزان جذب سرمایه گذاری صنعتی در این استان از 25 هزار میلیارد ریال در سال 92، به بیش از 66 هزار میلیارد ریال تا پایان سال گذشته رسید که از این حیث رتبه جذب سرمایه گذاری زنجان از رتبه 18به 14 در بین استان های کشور ارتقا پیدا کرد.
6085/7312
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.