فرماندار هریس از افتتاح فاز اول نیروگاه یکهزار مگاواتی این شهرستان در سال 97 خبر داد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، صابر تقویمی در جلسه شورای اداری شهرستان هریس گفت: برای تأمین برق شهرستان و ایجاد اشتغال برای بیش از 100 نفر از جوانان این منطقه بخش نخست نیروگاه 1000 مگاواتی هریس که در حال حاضر در مرحله نصب توربین های گازی و بخار می باشد تا سال آینده به بهره برداری می رسد. 
وی با اشاره به اختصاص 266 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای این نیروگاه افزود: امیدواریم با اتمام و راه اندازی این نیروگاه بتوانیم گامی مهم در راستای توسعه شهرستان هریس برداریم. 
تقویمی، یکی از نیازهای ضروری شهرستان هریس در توسعه و عمران این شهرستان را بسترسازی مناسب برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: باید تمام مسئولین ذیربط در جذب و ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای ایجاد اشتغال و سرمایه در این منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نباشند. 
فرماندار هریس بر ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای جذب سرمایه گذاران در زمینه های مختلف تأکید کرد. 
وی وجود معادن طلا و مس در منطقه را فرصتی مناسب برای ایجاد اشتغال و توسعه بخش اقتصادی این منطقه برشمرد و گفت: احداث واحد فرآوری طلا و مس با اختصاص 300 میلیون دلار توسط سرمایه گذار خارجی می تواند زمینه را برای اشتغال بیش از هزار نفر در این بخش را فراهم نماید.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.