به گزارش ایرنا، محمدرضا صائینی روز شنبه در آیین آغاز برنامه های هفته سلامت در دبیرستان دخترانه روستای اسفجین زنجان افزود: پس از غربالگری، کارتهای سلامت به رنگهای سفید، زرد، نارنجی و قرمز شرایط بیماران تعیین می شود و این افراد در صورت در معرض خطر بودن به پزشک مربوطه مراجعه می کنند.
وی اظهار کرد: پیش از اجرای طرح تحول سلامت، هزینه های درمانی بسیار هنگفت و کمر شکن بود و فرد باید 63 درصد هزینه پرداخت می‌کرد و تنها 37 درصد توسط دفترچه های درمانی انجام می گرفت.
صائینی افزود: بر این اساس با اجرای این طرح مهم، تنها 10 درصد از هزینه ها توسط بیماران شهری و 6 درصد توسط بیماران روستایی پرداخت می‌شود و انجام این کار بار مالی تحمیل شده را به مراتب کاهش داده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد:گروههای مختلف، اگر به لحاظ جسمی، روانی و اجتماعی و معنوی دچار مشکل نباشند، می توان گفت که از سلامت برخودار هستند اما هم اکنون بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) موضوع رفاه اجتماعی و معنویت را نیز در کنار تعاریف سلامت مورد توجه قرار داده است.
وی خاطر نشان کرد: هر چه میزان سواد سلامت افراد جامعه افزایش یابد، علاوه بر افزایش مطالبه گری تشخیص و درمان بیماری های مختلف نیز به مراتب تسهیل می شود.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان نیز در آیین خاطر نشان کرد: یکی از شاخصه های مهم طرح تحول سلامت توجه به مقوله مهم در مدارس به عنوان یک اصل مهم و زیربنایی اهمیت ویژه ای یافته است.

به گزارش ایرنا ، پیش از این نیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجا گفته بود: شعار امسال سازمان بهداشت جهانی (WHO) پوشش همگانی سلامت برای همه و همه جا' اعلام شده و در این راستا برنامه های این حوزه از اول لغایت هفتم اردیبهشت امسال در ایران آغاز می شود.
پرویز قزلباش اظهار کرده بود: پوشش همگانی سلامت برای سال 2030 ترسیم شده و تمامی کشورها موظفند به اهداف ترسیم شده این بخش توجه جدی داشته باشند.
امسال سازمان بهداشتی جهانی شعار مهم و متفاوت'پوشش همگانی سلامت، برای همه در همه جا' را انتخاب کرده، موضوعی که لزوم ان این روزها بیش از بیش در کشورهای مختلف از جمله ایران حس می شود.
رو زهای هفته سلامت با عنوان عدالت در درسترسی خدمات سلامت، حق مردم ، مسولیت حکومت، سلامت برای همه در همه جا، مقابله با آسیب های اجتماعی، تعهد و مسولیت پذیری نهادهای موثر حمایت از فقر در دسترسی به خدمات سلامت، ترویج سبک زندگی سلامت محور، اجتماعی شدن سلامت، انسجام اجتماعی، نشاط اجتماعی و منابع پایدار و جامعه سالم نامگذاری شده است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.