محمدرضا یوسفی روز شنبه در همایش کارگری در جمع شماری از کارگران استان زنجان با بیان اینکه کار، عبادت است، افزود: همه پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) از اقشار کشاورز و کارگر بودند.
وی با تاکید بر اینکه کارگران با بصیرت و آگاهی در همه عرصه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حضوری بالنده داشته اند، یادآورشد: سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده با تلاش فراگیر و جدیت هر چه تمام این قشر شاهد تحقق این مقوله در جامعه خواهیم بود.
مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: ولی امر مسلمین راه جدیدی به نام اقتصاد مقاومتی به روی جامعه گشودند که بهترین مدل اقتصادی برای برون رفت از وضعیت کنونی و رویایی با انواع تحریم هاست.
یوسفی خاطرنشان کرد: تحمیل فشارهای اقتصادی بر کشور تنها اهرم دشمنان است و کارگران ایران اسلامی نقش کلیدی در عرصه های اقتصادی دارند که مورد توجه دشمنان نیز خواهند بود.
وی تاکید کرد: هوشیاری و تاب آوری کارگران تلاشگر جامعه در برابر مشکلات راهی برای خنثی کردن دشمنان است.
مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تشکل های کارگری و کارفرمایی به عنوان بازوان پرتوان و شرکای اجتماعی می توانند به اجرای رسالت های این وزارتخانه به منظور تبیین رویکردها و ارتقای فرهنگ کار، ایجاد رونق تحرک، رقابت پذیری تقویت روحیه نشاط و خودباوری و افزایش بهره وری کمک قابل توجهی کنند.
یوسفی ادامه داد: طی سال های اخیر شکاف موجود بین تورم و مزد کاهش یافته است که تداوم این روند و تلاش های بیشتر رونق اقتصادی به جامعه باز می گرداند.
وی اظهارکرد: با اجرایی شدن بیمه زنان سرپرست خانوار، صیانت از شخصیت و جایگاه والای کارگران و بهبود شرایط کار نوجوانان، زنان و تقویت بیمه ها و شهروندان فاقد بیمه درمان، مبارزه با فقر و فساد از آسیب های اجتماعی پیشگیری کنیم.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان، ایجاد امنیت شغلی را از مطالبات اصلی کارگران بیان کرد و گفت: برای دستیابی به این شاخص مهم باید تلاش بیشتری انجام شود.
یوسفی تاکید کرد: هرچه فرصت های شغلی بیشتر ایجاد شود، می توانیم روابط کارگر و کارفرما را به بهترین شکل ممکن تنظیم کنیم.
وی یادآورشد: هرچه فاصله بین عرضه و تقاضا کاهش یابد، اختلافات بین کارگرو کارفرما نیز کاهش خواهد یافت.
مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: طی یک سال گذشته با رونق فضای کسب و کار در استان نرخ بیکاری تک رقمی شده است.
پنجم تا 11 اردیبهشت هر سال به نام هفته کارگر نامگذاری شده است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.