امیرعلی نیک بخش افزود: باید فرهنگ مطالعه در جامعه به خوبی فرهنگ‌سازی شود و استان زنجان رتبه دوم سرانه مطالعه در سطح کشور را دارد.

مدیرکل نهاد عمومی کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به طرح عیدانه در استان زنجان اشاره کرد و گفت: بیش از ۷ هزار و ۴۹ جلد کتاب خریداری کردند و ۱۳۹ میلیون تومان کتاب در این طرح به فروش رسید.

نیک بخش تأکید کرد: طرح عیدانه کتاب از ۲۲ اسفندماه سال گذشته در پنج کتاب‌فروشی استان زنجان شروع شد و تا ۱۲ فروردین‌ماه ادامه داشت.

وی بر تعمیق و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه تأکید کرد و گفت: مطبوعات و رسانه‌ها نقش مهم و اساسی درزمینه توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه دارند.

مدیرکل نهاد عمومی کتابخانه‌های استان زنجان از وجود ۹۲ باب کتابخانه شهری و روستایی در سطح استان زنجان خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۵ باب کتابخانه روستایی و ۵۷ باب کتابخانه شهری است.

وی افزود: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان زنجان وجود دارد و بیش از ۷ درصد زنجانی‌ها عضو کتابخانه ها هستند.

مدیرکل نهاد عمومی کتابخانه‌های استان زنجان تأکید کرد: متأسفانه با ورود فضای مجازی فرهنگ مطالعه پایین آمده ولی هیچ‌چیز جای کتاب را نمی‌گیرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 897485
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.