به گزارش ایرنا، علی محمد جهانی پنجشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شیروان با بیان اینکه سرانه عضویت کتابخانه های استان 4و نیم درصد است، اظهار کرد: هم اکنون 40 هزار نفر در روستاها و شهرهای استان عضو کتابخانه هستند.
وی گفت: هم اکنون مجموع کل مساحت کتابخانه های این استان 12 هزار متر مربع است که با بهره برداری از کتابخانه های شهری و روستایی در دست ساخت که سال آینده به بهره برداری می رسد این میزان به بیش از 25 هزار متر مربع خواهد رسید.
جهانی با اشاره به اینکه شیروان در حوزه فرهنگی نمونه استان و حتی کشور است افزود: اگر مقام علم و دانش و قلم‌زدن در جامعه شناخته شود قطعا مدرسه‌های بزرگ ساخته خواهد شد.
فرماندار شیروان هم گفت: اثر کتاب بر شخصیت افراد و درک مفاهیم از فضای مجازی بیشتر است که باید از ایجاد فاصله نسل جدید و کتاب جلوگیری کنیم.
امین رضا مرآتی اظهار کرد: :در حال حاضر 11 کتابخانه نهادی و مشارکتی در شهرستان فعال است که سرانه فضای کتابخانه شهرستان به ازای هر 100 نفر 1.31 متر مربع است.
وی گفت: در حال حاضر 110 هزار جلد کتاب در کتابخانه های شهرستان موجود است که 5 هزار و 750 نفر عضو کتابخانه های شهرستان هستند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.