علاء الدین کریمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرخصی تعطیلات نوروزی زندانیان که قابلیت تمدید 15 روزه نیز داشت، 573 نفر بود.
وی اظهار کرد: سال گذشته با گذشت کمک ستاد دیه کشور و استان، شاکیان، همچنین خیران زنجانی 313 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شدند که 13 نفر آنان از بانوان بودند.
کریمی خاطرنشان کرد: امسال نیز تاکنون 14 زندانی توسط کمک های مردمی، ستاد دیه و گذشت شاکیان از ندامتگاه رهایی یافتند.
کریمی با اشاره به بدهی 9 میلیارد و 244 میلیون ریالی کل محکومان امسال، خاطرنشان کرد: از این میزان بدهی 31میلیارد و 982 میلیون ریال توسط شاکیان گذشت شده است.
بر اساس آمار اعلام شده، باقیمانده مبالغ کمک به زندانیان نیز در سایر زیرمجموعه ها مانند اعسار و پرداخت بیمه هزینه شده است.
وی اضافه کرد: ستاد دیه کشور و این استان در قالب تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض تا کنون بیش از 3 میلیارد و 500 زیال برای آزادی زندانیان کمک کرده اند.
به گزارش ایرنا، هزینه های اهدایی خیران، تنها برای زندانیانی که محکومیت آنها پرداخت مهریه، بدهی مالی، نفقه، حوادث کارگاهی و تصادف است، را شامل می شود.
سال گذشته بیش از 2میلیارد و 800 میلیون ریال عیدی به بیش از 550 خانواده زندانیان به طور نقدی و سبد اختصاصی کالا پرداخت شده است.
کمتر از سه درصد زندانیان زنجان را بانوان و بیش از 97درصد از زندانیان را آقایان تشکیل داده اند، همچنین محکومان مواد مخدر و سرقت بیشترین تعداد زندانیان این استان را تشکیل می دهند.
8068/3216
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.