به گزارش ایرنا، عباسعلی عرب روز شنبه در نشست شورای قضایی استان سمنان به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه در سالن جلسات دادگستری کل، افزود: 68 نفر از زندانیان دارای جرایم غیرعمد استان سمنان از طریق کمک های مردمی در سال گذشته آزاد شدند.
وی گفت: در سال گذشته با پرداخت سه میلیارد و 100 میلیون تومان از سوی ستاد دیه استان سمنان 75 نفر از زندانیان آزاد شدند که این امر نشان دهنده همکاری خیران نیک اندیش، شهروندان و دستگاه های اجرایی استان با اداره کل زندان ها برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است.
مدیرکل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان خاطرنشان کرد: این اداره کل در سال گذشته بیش از 9هزار و 532 مورد به زندانیان اجازه مرخصی چندروزه صادر کرد .
عرب، ارایه مشاوره های روانشناسی برای کاهش بزهکاری در خانواده های زندانیان را از اقدام‌های مثبت اداره کل زندان ها عنوان کرد و گفت: در سال 95 تعداد 55 نشست تخصصی با فرزندان زندانیان برای آموزش مهارت های مختلف رفتاری با هدف جلوگیری از بزهکاری‌های احتمالی برگزار شد.
وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از 2 هزار نفر در زندان‌های استان سمنان محکومیت حبس خود را می گذارند که از این تعداد 190 نفر از بانوان هستند، 85 درصد از شهروندان بومی استان و پنج درصد از اتباع کشورهای دیگر هستند.
مدیرکل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان گفت: 52 درصد از زندانیان استان به خاطر جرائم مربوط به مواد مخدر و 25 درصد به خاطر انواع سرقت در زندان به سر می‌برند.
هفت شعبه دادگاه، 26 شعبه دادیاری، 9 شعبه بازپرسی، 14 شعبه کیفری و 18 شعبه دادگاه عمومی ،چهارشعبه خانواده و 2 شعبه انقلاب در استان فعال است.
در سال گذشته بیش از 39 هزار و 683 هزار پرونده قضائی در دادسرهای استان تشکیل شد .
6026/7339 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.