سیدرضا موسوی مشکینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچیان بعدازظهر روز گذشته /15 اسفند/ این بز کوهی ماده را شکار کرده و با سر رسیدن محیط بانان با به جا گذاشتن لاشه بز کوهی و موتورسیکلت از محل متواری شدند.
وی اظهار کرد: این بز کوهی در حالی سلاخی شده است که 2 قلو آبستن بود و شکارچیان پس از بیرون کشیدن این بزغاله ها از شکم مادر، جسم بی جان آنها را همراه با دیگر امعا و احشا مادر در زیر برگ درختان پنهان ساخته بودند که توسط محیط بانان کشف شد.
موسوی افزود: با توجه به نزدیک بودن فصل زاد و ولد پستانداران منطقه، محیط بانان با دقت تمام در حال پایش منطقه هستند و در صورت مشاهده شکارچیان خاطی، بر اساس قانون و بدون هیچ اغماضی با آنان برخورد خواهند کرد.
وی ادامه داد: شکار هر راس بز کوهی مبلغ 10 میلیون تومان جریمه دارد و با توجه به اینکه این بزغاله مادر 2 قلو آبستن بوده است بنابراین باید 10 میلیون تومان دیگر نیز جریمه بپردازند.
به گزارش ایرنا، کل و بزها که بسیار تیز و چالاک هستند در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر در شهرستان طارم و حفاظت شده انگوران در شهرستان ماهنشان زیست می کنند.
در این 2 منطقه در مجموع 616 راس کل و بز وجود دارد که از این تعداد، 556 راس در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر و 60 راس نیز در منطقه حفاظت شده انگوران، زیست دارند.
منطقه شکار ممنوع خرمنه سر که از اول آبان سال 81 شکار ممنوع اعلام شده در شمال استان زنجان و حدود 77885 هکتار وسعت دارد و حیات وحش منطقه نیز شامل کل و بز، خرس قهوه ای، پلنگ، سیاه گوش،گرگ،کفتار،گراز،کبک دری ،کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف، عقاب طلایی و انواع پاسری فرمها می باشد.
این منطقه دارای گونه های گیاهی نظیر ارس، بلوط،گردو، بنه، ازگیل، زالزالک، سیاه تلو، افرا، داغداغان، ولیک،آلبالوتلخه، بادام کوهی، راش و انواع گون است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.