سیدحمید موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر 6 ایستگاه آتش نشانی ثابت، 15 اکیپ خودرویی اطفای حریق نیز در 11 تا 15 نقطه مختلف به ویژه مراکز حساس و پرخطر شهر زنجان مستقر خواهند شد تا در صورت لزوم به موقع و سریع وارد عمل شوند.
وی اظهار کرد: سازمان آتش نشانی زنجان در این روز از 2 دستگاه خودروی سیار در سطح شهر زنجان بهره خواهد گرفت و امید است عموم مردم زنجان همانند سالهای قبل با این نیروها همکاری و تعامل بهتر و بیشتری داشته باشند.
موسوی به مردم توصیه کرد، از آغاز تا پایان مراسم چهارشنبه آخرسال با تمام دستگاه های خدمات رسان ازجمله آتشنشانی و اورژانس همکاری لازم را داشته باشند تا آسیب ها و تلخی های ناشی از انفجار مواد محترقه و برافروختن آتش به حداقل برسد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از مردم خواست از آتش زدن لاستیک و کارتن در مجتمع های مسکونی، کوچه ها و خیابان ها خودداری کنند و والدین نیز مواظب پرش فرزندان خود از روی آتش باشند تا حادثه تلخ و ناگواری اتفاق نیفتد و در آستانه سال جدید، ندامت و پشیمانی به بار نیاید.
موسوی افزود: از رانندگان وسایط نقلیه انتظار می رود با مشاهده خودروهای آتش نشانی، هرچه سریعتر خودرو در اختیار را به منتهی الیه سمت راست هدایت کنند تا مانع از رسیدن به موقع و سریع آتش نشانان به محل حادثه نشوند.
وی به پیامدهای ناگوار ناشی از انفجار مواد محترقه و برافروختن آتش اشاره و تصریح کرد: با همکاری نیروی انتظامی، دادگستری، شهرداری و آتش نشانی در رابطه با خطرات چهارشنبه آخرسال، بنرهایی با مضمون پیام های هشداری و آموزشی در سطح شهر زنجان نصب خواهد شد که به حتم در کاهش خطرات این روز از سال موثر واقع خواهد شد.
موسوی افزود: پنج هزار قطعه بروشور که حاوی نکات آموزنده و مطالب هشداری و آموزشی است با همکاری آموزش و پرورش در بین دانش آموزان توزیع می شود که این کار در آستانه چهارشنبه آخرسال پارسال نیز انجام شد.
وی ادامه داد: همچنین چند روز مانده به آیین چهارشنبه آخر سال، تعداد 10 هزار قطعه بروشور نیز در سطح شهر زنجان در بین افراد نونهال، نوجوان و جوان، توسط اکیپ های داوطلب آتش نشانی توزیع خواهد شد تا این قشر از جامعه به شکل بهتری با خطرات و پیامدهای ناشی از انفجار مواد محترقه و بازی با آتش، آشنا شوند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.