محمدهادی کاظمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این شکارچیان خاطی که بومی منطقه هستند، بامداد جمعه /11 اسفند جاری/ دستگیر شدند.
وی اظهارکرد: یک قبضه سلاح شکاری ته پر تکلول، یک قبضه سلاح شکاری ته پر دولول و 2 تیر فشنگ ساچمه از این چهار شکارچی کشف شد که پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی این شهرستان شدند.
منطقه شکار ممنوع خراسانلو واقع در شهرستان های ابهر - خرمدره به دلیل داشتن آب و هوای معتدل کوهستانی و زمین‎ های حاصلخیز از تنوع گونه‎های گیاهی و جانوری خاصی برخوردار است و بیش از 13 نوع پستاندار از جمله قوچ و میش ارمنی و البرزی، آهو، پلنگ، خرس قهوه‎ای، خوک وحشی، گرگ و سیاه گوش و 22 گونه از انواع پرندگان چون کرکس، قرقی، سینه سرخ ایرانی، دلیجه، سارگپه در این منطقه زیست می کنند.
به گزارش ایرنا، 29 دی امسال نیز چهار شکارچی متخلف، حین شکار در مناطق آزاد این شهرستان در دام محیط بانان گرفتار آمدند که از این شکارچیان، لاشه 2 قطعه کبک و یک سر خرگوش، یک قبضه سلاح شکاری قاچاق ته پر تکلول، یک قبضه سلاح شکاری دولول، یک قبضه سلاح شکاری تکلول، 29 تیر فشنگ ساچمه و یک عدد پوکه فشنگ' به دست آمد.
22 دی امسال نیز 2 شکارچی خرگوش در منطقه شکار ممنوع شهرستان ابهر در حین پروژکتورکشی دستگیر شدند و یک قبضه سلاح شکاری ته پر تکلول، یک قبضه سلاح شکاری پنچ تیر پران، 10 تیر فشنگ ساچمه و یک دستگاه پروژکتور از این 2شکارچی غیرمجاز به دست آمد.
کاظمی تاکید کرد: با توجه به اینکه خرگوش ها زنجیره غذایی گرگ ها را تشکیل می دهند بنابراین این گونه جانوری وحشی و درنده باتوجه به محدود شدن این منبع مهم غذایی به منظور تغذیه به حریم انسان ها نزدیک و ترس و وحشت اهالی روستاها را موجب می شوند.
وی از عموم مردم این شهرستان خواست در صورت مشاهده شکارچیان بلافاصله مراتب را با شماره تلفن 51 -35215050 در میان بگذارند تا اقدامات لازم به منظور دستگیری متخلفان شکار از سوی محیط زیست شهرستان ابهر صورت گیرد.
کاظمی، جریمه هر سر خرگوش را سه میلیون ریال ذکر و تصریح کرد: شکارچیان خاطی در صورت شکار این جانور، باید به تعداد هر سرخرگوش شکار شده مبلغ 300 هزار تومان به عنوان ضرور و زیان به حساب محیط زیست واریز کنند و از جنبه عمومی جرم نیز قاضی پرونده نسبت به اعمال قانون اقدام خواهد کرد.
در هشت ماه امسال لاشه هفت سر خرگوش از شکارچیان غیرمجاز در این استان به دست آمد و در این رابطه نیز قریب به 20 شکارچی خاطی دستگیر و به منظور اعمال قانون به مراجع ذیربط تحویل شدند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.