محمدهادی کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این 2 شکارچی خاطی و غیرمجاز در نخستین ساعت بامداد امروز در مناطق آزاد این شهرستان هنگام پروژکتورکشی مشاهده و دستگیر شدند.
وی اظهار کرد: از این شکارچیان بومی 2 قبضه سلاح شکاری ته پر دولول و چهار تیر فشنگ ساچمه به دست آمد که هر 2 شکارچی پس از تشکیل و تکمیل پرونده، صبح امروز به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی شدند.
کاظمی افزود: با توجه به اینکه خرگوش ها زنجیره غذایی گرگ ها را تشکیل می دهند بنابراین این گونه جانوری وحشی و درنده باتوجه به محدود شدن این منبع مهم غذایی به منظور تغذیه به حریم انسان ها نزدیک و ترس و وحشت اهالی روستاها را موجب می شوند.
وی از عموم مردم این شهرستان خواست در صورت مشاهده شکارچیان بلافاصله مراتب را با شماره تلفن 51 -35215050 در میان بگذارند تا اقدامات لازم به منظور دستگیری متخلفین شکار از سوی محیط زیست شهرستان ابهر صورت گیرد.
کاظمی، جریمه هر سر خرگوش را سه میلیون ریال ذکر و تصریح کرد: شکارچیان خاطی در صورت شکار این جانور، باید به تعداد هر سرخرگوش شکار شده مبلغ 300 هزار تومان به عنوان ضرور و زیان به حساب محیط زیست واریز کنند و از جنبه عمومی جرم نیز قاضی پرونده نسبت به اعمال قانون اقدام خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، در هشت ماه امسال لاشه هفت سر خرگوش از شکارچیان غیرمجاز در این استان به دست آمد و در این رابطه نیز قریب به 20 شکارچی خاطی دستگیر و به منظور اعمال قانون به دست مراجع ذی ربط سپرده شدند.
روز هفتم ماه جاری نیز محیط بانان این منطقه 2 شکارچی متخلف غیربومی را در حین پروژکتورکشی برای شکار خرگوش را مشاهده و آنها را دستگیر کردند.
از این 2 شکارچی متخلف نیز 2 قبضه سلاح شکاری ته پر تک لول مدل چخماقی، 79 تیر فشنگ ساچمه، یک تیر فشنگ چارپاره و یک دستگاه پروژکتور به دست آمد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.