به پگزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، ناصر فغفوری شامگاه پنجشنبه در نشست مطالبه گری دانشجویی پرسمان پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی زنجان افزود: تقویت بخش اکتشاف و تعیین تکلیف معادن غیر فعال از اولویت های بخش معدن بوده و در حوزه توسعه تجارت بدنبال افزایش کشورهای صادراتی، تنوع در بازارهای هدف، تنوع محصولات صادراتی و افزایش کمی میزان صادرات استان هستیم.
وی یادآورشد: امسال حضور سرمایه گذاران بزرگ در این استان به نسبت سال های قبل، افزایش داشته است.
فغفوری اظهار کرد: در راستای تقویت بازاریابی و برند سازی محصولات تولیدی استان ، بیش از 25 شرکت بازرگانی با حضور دانشجویان و جوانان فعالیت می کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هم اکنون محدودیتی برای صدور مجوز به واحدهای صنفی وجود ندارد و متقاضیان می توانند با رعایت ضوابط داخلی اتحادیه ها مجوز دریافت کنند.
وی خاطر نشان کرد: با فرهنگ سازی صورت گرفته در زمینه مصرف نان سبوس دار در استان، تعداد واحدهای سنگکی از 15 واحد در سال 93 به 230 واحد در سال جاری رسیده است.
فغفوری ادامه داد: در پایش انجام شده تعداد بیمه شدگان فرش استان از 24 هزار نفر به 11 هزار نفر کاهش یافت و هم اکنون فرشبافان واقعی استان شناسایی و تحت پوشش این بیمه قرار می گیرند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستای هویت بخشی به فرش زنجان ، تمامی دارهای قالی استان شناسنامه دار شده و نیز 3 نقشه مختص استان در مرکز ملی فرش ایران به ثبت رسیده است.
وی اضافه کرد: طی 10 ماهه سال جاری حتی یک واحد تولیدی استان به لیست کارخانجات تعطیل افزوده نشده است.
فغفوری ابراز کرد: در سال 96 ، 28 واحد تعطیل از قبیل 10 واحد صنعتی تاثیر گذار به چرخه تولید بازگشته اند که در نتیجه آن یک هزار 417 نفر مشغول به کار شده اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس لیست بیمه اجباری واحدها در سال جاری 11 هزار نفر نیروی جدید جذب واحدهای تولیدی استان شده اند.
وی افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه در سال های اخیر تقویت شده به طوری که هم اکنون کلیه طرح ها و پروژه های مطالعاتی سازمان به دانشگاه ها واگذار شده است.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.