احد یاغموری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین بارش سال زراعی جاری این استان از اول مهر تا 6 اسفند امسال 148 دهم میلی متر گزارش شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش داشته و نسبت به میانگین بلند مدت به حد نرمال رسیده است.
وی اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد در بین شهرهای استان، ماهنشان با حدود 149 میلی متر بارش در مدت یاد شده وضعیت بهتر و در مقایسه با میانگین بلندمدت 13 درصد افزایش داشته است.
یاغموری افزود: این در حالی است که خرمدره با میانگین بارش 138 میلی متری در مدت یاد شده در مقایسه با بلند مدت( 158میلی متر) وضعیت نامطلوب و 13 درصد کاهش دارد که امیدواریم تداوم بارندگی ها در ماه های آینده کاستی ها را برطرف کند.
وی بیان کرد: میانگین بارش ثبت شده شهرستان زنجان از اول سال زراعی جاری تا 6 اسفند نیز 135 میلی متر ثبت شده که در مقایسه با نرمال (142 میلی متر) پنج درصد کاهش داشته اما در حد نرمال قرار گرفته است.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: این گزارش ها نشان می دهد با توجه به وضعیت بارندگی در هفته های آینده تغییری در داده های کنونی ایجاد نخواهد شد و در ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت که جزء ماه های پر باران استان بشمار می رود، روند خوبی در این حوزه حاکم خواهد شد.
وی یادآوری کرد: میانگین بارش سال زراعی جاری این استان از اول مهر تا 30دی امسال 53 میلیمتر گزارش شد که این میزان نسبت به میانگین بلند مدت 52 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38 درصد کاهش داشت.
یاغموری افزود: هم اکنون زنجان با چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان بارشهای نرمالی در سطح کشور داشته است و سایر مناطق کشور همچنان با کم آبی مواجه هستند.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت بارشی استان های همجوار بیشتر از حد نرمال بوده و این مهم می تواند نقش موثری در تامین آب رودخانه های استان به همراه داشته باشد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.