احد یاغموری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس، میانگین بارش بلند مدت آذر این استان 31 میلی متر بود و با مقایسه انجام گرفته نسبت به مدت یاد شده 18 میلی متر کاهش دارد.
وی اظهار کرد: بر این اساس میانگین دمای آذر این استان نیز نسبت به میانگین بلندمدت چهار دهم و دمای بیشینه نیز 1.7 دهم و دمای کمینه یک درجه کمتر بوده است.
یاغموری خاطرنشان کرد: کاهش یک درجه ای دمای کمینه استان، بدلیل صاف بودن آسمان در شبها و کم بودن ابرها است ، این در حالی است که مردم دمای بیشتری را در روز تجربه کردند.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: دمای هوای پنج روز اول دی امسال این استان نیز در مقایسه با میانگین بلند بیشتر بوده و پیش بینی ها نیز بیانگر آن است طی روزهای آینده این روند همچنان ادامه داشته باشد.
وی اظهار کرد: این در حالی است حتی در صورت وقوع بارش های نرمال در این استان به دلیل دمای بالا روند تبخیر رخ می دهد و کم بارشی همچنان به قوت خود باقی است.
یاغموری خاطر نشان کرد: تغییرات اقلیم و افزایش ناگهانی دمای هوا تاثیرات نامطلوبی را بر روند بارندگی در سطح جهانی و حتی کشورمان برجای گذاشته و مشکلات متعددی را موجب شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
8068/7320
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.