احد یاغموری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی ها نشان می دهد، دمای میانگین هوای شهر زنجان طی ماه تیر در 30 سال گذشته 22.6 درجه ، 10 سال 23.6 درجه ، مدت مشابه پارسال 24.7 درجه و امسال نیز 25.5 درجه بالای صفر بوده است.
وی یادآوری کرد: بر این اساس می توان گفت، دمای هوای تیر امسال شهر زنجان در مقایسه با میانگین بلند مدت و 10 سال گذشته افزایش نشان می دهد و این رخداد به عوامل متعددی بستگی دارد.
یاغموری افزود: با توجه به تغییرات اطلاعات هواشناسی سال های اخیر از قبیل دما، باد، بارش و یخبندان در صورت امکان از آخرین و به روزترین تحلیل های هواشناسی استقاده می شود.
وی بیان کرد: مرداد گرمترین ماه سال شهر زنجان محسوب می شود و بر این اساس میانگین دمای این ماه نیز در مقایسه با 10و 30 سال گذشته به ترتیب 26.6 و 24.5 درجه بالای صفر بوده است.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: افزایش دما در تمامی ماهها به صورت یکسان نبوده و در ماههای بهمن و اسفند بسیار چشمگیرتر بوده به طوری که در مقایسه با میانگین 10 سال گذسته نسبت به 30 سال گذشته 2 درجه ای افزایش نشان می دهد.
وی خاطر نشان کرد: افزایش دما در ماههای بهمن و اسفند منجر به کاهش پوشش برف شده و از سوی دیگر تحلیل ها نیز بیانگر آن است که تعداد روزهای یخنبدان این شهر که در گذشته 114 روز و به زیر صفر نیز می رسید، هم اکنون به 104 روز کاهش یافته است.
7320/ 8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.