علی مدقالچی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان بر اساس قانون مجاز به افزایش 25 درصد نرخ بلیت سفرهای نوروزی است.
وی تاکید کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده با انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل مسافری و رانندگان برای نوروز امسال هیچ افزایش قیمتی لحاظ نمی شود.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، هدف از عدم افزایش نرخ بلیت سفرهای نوروزی را تشویق مسافران برای استفاده از حمل و نقل عمومی و سفر، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، کاهش سوانح جاده ای، ارائه خدمات مطلوب به مسافران برشمرد.
مدقالچی با بیان اینکه با افزایش نرخ بلیت سفرهای نوروزی توان استفاده از حمل و نقل عمومی کاهش می یابد، افزود: به همین منظور شرکت های شرکت های حمل و نقل مسافری و رانندگان از اعمال افزایش 25 درصدی قیمت ها صرفنظر کردند.
وی یادآوری کرد: یکی از شاخص های کشور توسعه یافته استفاده از حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک و مصرف سوخت در روزهای خاصی از سال است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: طی سال گذشته پیش فروش حضوری و غیرحضوری بلیت سفرهای نوروزی از نخستین روز اسفند آغاز و تا 15 فروردین امسال ادامه داشت.
مدقالچی یادآورشد: طی سال گذشته 20 هزار و 164 فقره بلیت به صورت حضوری و غیرحضوری پیش فروش شد.
وی اظهارکرد: از این میزان 18 هزار و 563 بلیت حضوری و یکهزار و 601 فقره نیز غیرحضوری به فروش رفته بود.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اعلام کرد: متقاضیان خرید بلیت سفرهای نوروز 97 می‌توانند به صورت اینترنتی به سایت های www.payaneh.ir ، www.safar724.com www.mrbilit.com و سایت‌های استانی و اختصاصی شرکت‌های حمل و نقل مسافر و حضوری نیز به دفتر شرکت های حمل و نقل مسافر در پایانه مسافری زنجان مراجعه کنند.
مدقالچی خاطر نشان کرد: برای نوروز امسال 92 اتوبوس، 78 وی آی پی، 230 مینی بوس و 463 دستگاه سواری در جابجایی مسافران فعال و خدمات ارائه خواهند داد.
به گزارش ایرنا، نوروز سال گذشته 73 هزار و 322 نفر در قالب 9 هزار و 567 سفر جابجا شده بودند.
7325/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.