به گزارش ایرنا، کیومرث کلانتری روز یکشنبه در جلسه کارگروه آلودگی هوای استان تهران که در فرمانداری شهر ری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردا دوشنبه (16 بهمن ماه) فعالیت عمرانی در سطح شهر تهران تعطیل است و از فردا تا ابتدای اسفند ماه نیز تردد تمامی کامیون های آلاینده فرسوده در سطح شهر محدود می شود.
کیومرث کلانتری افزود: همچنین فعالیت های ورزشی و مسابقات نیز در این ایام محدود خواهد شد.
وی ادامه داد: بر این اساس وزارت بهداشت ودرمان نیز فعالیت خود را در امداد رسانی تشدید خواهد کرد و آمبولانس هایی را در سطح معابر عمومی در نظر خواهد گرفت.
مدیرکل محیط زیست استان تهران اظهار کرد: مقرر شد در جلسه کمیته هوای استان تهران که فردا برگزار می شود درصورت پایداری آلاینده های هوا برای روز سه شنبه تصمیم گیری شود.
کلانتری به دومین جلسه این نشست در خصوص مصوبات سال 93 هیات وزیران در خصوص آلودگی هوا نیزاظهار کرد: در خصوص حمل و نقل عمومی، توسعه ریلی تهران، افزایش و توسعه فضای سبز و درختکاری که در کارگروه مطرح شده است، اجرایی و مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: همچنین مقررشد که اتوبوس ها و مینی بوس هایی که نقش سرویس خدمات به شرکت ها و نهادها را دارند با حضور در سازمان راهداری اقدام به دریافت کارت هوشمند و معاینه فنی کنند.
وی ادامه داد: با پیش بینی اداره کل هواشناسی و پایداری هوا تا 48 ساعت آینده کلیه مدارس ابتدایی، مهد کودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس استثنایی استان به جز شهرستان های فیروزکوه، پردیس و دماوند تعطیل است.
به گفته وی طرح زوج و فرد خودروها فردا از مقابل درب منازل اجرا می شود.
براین اساس طبق میانگین شاخص ها در حال حاضر میانگین آلایندگی تهران 148 می باشد.
جلسه کارگروه آلودگی هوای استان تهران با حضور محمد حسین مقیمی استاندار تهران در فرمانداری شهر ری برگزار شد.
خبرنگار: امین کمالی فر - انتشار: روح الله صائب
تهرام/6003/7247
در
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.