به گزارش خبرآنلاین لرستان ،معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از کاهش ۲۰ درصدی استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی استان در نوروز ۹۶ خبر داد و گفت:از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۲۳ سفر با ۸۸ هزار و ۲۸۵ مسافر سهم ناوگان درون استانی و ۷هزار و ۵۱۵ سفر با ۹۸ هزار و ۲۲۹ نفر با استفاده سهم ناوگان حمل و نقل برون استانی بوده است.
مصطفی ملکی صادقی با بیان این که ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان خرم آباد با ۶۵ هزار و ۴۷۸ مسافر در قالب ۵ هزار و ۹۸۹ سفر بیشترین تعداد سفر و مسافر استان را در ایام نوروز به خود اختصاص داده است، گفت: بعد از خرم آباد شهرستان های بروجرد با دو هزار و ۶۲۶ سفر و ۳۱ هزار و ۸۹۰ مسافر و نورآباد با یکهزار و ۹۳۹ سفر و ۱۵ هزار و ۵۶۵ مسافر به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جابجایی مسافران نوروزی قرار دارند.

وی با اشاره به توزیع سفرهای نوروزی بین ناوگان مختلف اتوبوس، مینی بوس و سواری گفت: در بخش سفرهای درون استانی بیشترین تعداد سفر با ۶ هزار و ۷۴ مورد مربوط به ناوگان سواری کرایه ای و بیشترین مسافر به تعداد ۶۳ هزار و ۲۸۶ نفر از طریق ناوگان مینی بوس استان جابجا شده است. ملکی صادقی بیشترین جابجایی و سفرهای برون استانی را مربوط به ناوگان اتوبوس دانست

ملکی  افزود: در ایام نوروز ۹۶ بیش از ۷۹ هزار و ۹۳۱ نفر در قالب ۴ هزار و ۱۹۶ سفر از طریق ناوگان اتوبوس استان جابجا شده است. وی گفت: درمجموع نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش در تعداد مسافر ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان مشاهده می شود که همین آمار در سطح کشور نیز صدق می کند و یکی از دلایل عمده آن افزایش تعداد خودروهای شخصی است.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620123
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.