به گزارش ایرنا، سیدناصر موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر قیمت هر شانه تخم مرغ تولید داخلی 16 تا 17 هزار تومان در بازار مصرف است.
به گفته وی، این تفاوت قیمت در درشتی و کوچک بودن تخم مرغ هاست.
نایب رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی فروشان زنجان اعلام کرد: تخم مرغ وارداتی هر شانه 12 هزار و 600 تومان به دست مصرف کننده می رسد و هیچ افزایش قیمتی در نرخ این فرآورده وارداتی انجام نشده است.
موسوی اظهارکرد: قیمت تخم مرغ تولید داخل نیز به دلیل شیوع آنفلوآنزا در برخی از استان ها افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در تلاش برای خرید تخم مرغ های تولید کنندگان داخلی است تا آن را به نرخ دولتی و با قیمت تعیین شده ستاد تنظیم بازار به دست مصرف کننده برساند.
نایب رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی فروشان زنجان اعلام کرد: واردات تخم مرغ جوابگوی بازار مصرف نیست اما مسئولان در تلاش برای رفاه حال مصرف کنندگان این فرآورده خام هستند.
به گزارش ایرنا، افزایش ناگهانی قیمت تخم مرغ از اواخر آذر امسال مصرف کنندگان این فرآورده را غافگیر کرده است و فعالان این عرصه، موارد بهداشتی در برخی از استان ها و افزایش نرخ نهاده های طیور را از عوامل افزایش قیمت آن بیان کردند.
جهاد کشاورزی و شرکت تعاونی مرغداران تخمگذار به واردات این فرآورده به منظور کاهش قیمت و رفاه حال مصرف کنندگان اقدام کردند که این روند به منظور ثبات قیمت تخم مرغ در بازار زنجان ادامه دارد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.