حضرتقیل حیدری یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ نسبت به قیمت تنظیم بازار در روزهای اخیر اظهار کرد: بزودی تخم مرغ وارداتی با 58هزار ریا در هر کیلوگرم عرضه خواهد شد.
قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ هم اکنون در بازار حدود هفت هزار ریال است.
وی با بیان اینکه هیچ گونه کمبود تخم مرغ در استان وجود ندارد، گفت: به خاطر بیماری آنفلونزا برخی از مرغ های تخم گذار از رده خارج شده و دلالان با سوء استفاده از این فرصت پیش آمده قیمت آن را افزایش دادند.
حیدری نرخ اعلام شده هر کیلوگرم تخم مرغ را هم اکنون 58 هزار ریال دانست و افزود: در ماه گذشته تخم مرغ به صورت فله ای زیر قیمت تنظیم بازار بین مردم هر کیلوگرم 50 تا 53 هزار ریال توزیع شد.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این استان مرغداری تخمگذار نداریم و چند واحد در دست تاسیس است گفت: سال گذشته 2 هزار و 800 تن تخم مرغ بومی در این استان تولید شد که امسال پیش بینی می شود 2 هزار و 950 تن تخم مرغ بومی تولید شود.
حیدری افزود: میزان مصرف تخم مرغ در استان خراسان شمالی سالانه هشت هزار تن است که پنج هزار تن آن از استان های خراسان رضوی، مازندارن و ... تامین می شود.
استان خراسان شمالی 85 واحد مرغ داری با ظرفیت یک میلیون و 971 هزار قطعه دارد که از این تعداد 67 واحد مرغ داری با ظرفیت یک میلیون و 700 هزار قطعه فعال است. این استان هم اکنون فاقد مرغداری تخم گذار است.
18 واحد مرغداری در خراسان شمالی هم نیمه فعال است.
7186/ 6042
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده:سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.