به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، مهرداد سلطانی روز پنجشنبه در ستاد بازآفرینی شهری استان زنجان افزود: این میزان ساماندهی و بازسازی بافت های ناکارآمد شهری، شامل بافت های فرسوده نمی شود و برخی این از مناطق همچنان نیازمند بازسازی هستند.
سلطانی اظهار کرد: رویکرد جدید استان برای بازسازی بافت های ناکارآمد شهری ارائه خواهد شد و از همین رو طرح ها باید مطابق با سیاست های کلان این حوزه پیگیری شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه بافت شهر باید به سمت محدوده قانونی شهرها توسعه یابد، گفت: متاسفانه در سال های گذشته، سیاست و رویکردهای توسعه شهری، رویکرد سودگرایانه، توسعه به بیرون و با هدف افزایش محدوده شهرها بوده است، این رویکرد باید با توجه به بافت کنونی و درونی شهرها، تغییر کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: برای ساماندهی بافت های ناکارآمد شهری این استان که تاکنون بدون اصلاح باقی مانده اند، ابزارهای تشویقی باید تغییر کند.
وی بر لزوم وجود هماهنگی و هم افزایی لازم بین دستگاه های متولی اجرای برنامه های توسعه شهری تاکید و خاطر نشان کرد: باید گزارش های مستمر و مناسبی به دبیرخانه در خصوص عملکرد دستگاه ها در زمینه توسعه شهری، تدوین و ارائه شود.
سلطانی ادامه داد: ردیف‌ های استانی و دستگاهی در راستای بازآفرینی شهری در لایحه بودجه سال آینده تعریف شده است که باید برای استفاده از این ردیف ‌های اعتباری، برنامه ‌ریزی های مطلوبی انجام شود.
در برنامه ریزی ستاد بازآفرینی شهری، مناطق ناکارآمد، بافت فرسوده و خارج از محدوده در دستور کار ساماندهی و اصلاح قرار می گیرد.
استان زنجان نزدیک 700 هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری دارد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.