به گزارش ایرنا، مرتضی خاتمی روز دوشنبه در جلسه شورای معاونان اداره کل بهزیستی استان زنجان افزود: غربالگری ژنتیک و مشاوره های گروهی و فردی در کاهش معلولیت ها و آسیبهای اجتماعی بسیار تاثیر گذار است که باید از سوی متولیان جدی گرفته شود.
وی اظهار کرد: بهزیستی با حساس سازی جامعه و مطالبه گری در زمینه معلولیت ها و بزرگنمایی عامل ایجاد معلولیت ها باید جامعه را آگاه و زمینه پیشگیری از معلولیت را فراهم کند.
خاتمی افزود: بر این اساس در لایحه بودجه سال آینده بهزیستی به دلیل حمایت از محرومان و معلولان جامعه نسبت به سایر ارگانها و نهادهای دولتی مورد توجه قرار گرفته است.
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انگیزه های الهی و مذهبی کارکنان بهزیستی در راستای خدمت بهینه به جامعه هدف موثر بوده چرا که کارکنان بهزیستی با بهره گیری از فرصت های تبلیغی و مطالعاتی و نگارش مقالات بین المللی می توانند جامعه را حساس کرده و به تکاپو بکشانند.
وی اظهار کرد: سونامی سالمندی نیز در کشور و این استان در سال های آتی وجود خواهد داشت و در این میان بهزیستی می تواند در این زمینه کارهای مطالعاتی مناسبی انجام دهد و از مطالبه گری خود قدمی عقب نشینی نکند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایجاد مشاغل خانگی، توسعه صنایع دستی و ایجاد بازار فروش برای تولید محصولات مددجویان بهزیستی یکی از مهمترین راه های توانمندسازی آنها به شمار می رود و آموزش و فرهنگ سازی لازم می تواند نقش بسزایی در کاهش معلولیت ها و ایجاد راه های توانمند سازی مددجویان داشته باشد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 797 خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد 18 هزار و 668 پرونده در حوزه توانبخشی و هفت هزار و 153 نفر نیز در حوزه اجتماعی را شامل می شود.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.