به گزارش ایرنا، رضا اژدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به بارش های اخیر برف در منطقه پاپایی زنجان، بخشی از پیست برای آموزش و تمرین اسکی بازان مبتدی راه اندازی شد.
وی اظهار کرد: روز جمعه حدود 50 اسکی باز مبتدی برای آموزش و تمرین در پیست حضور یافتند اما با توجه به سردی هوا تنها 12 نفر در حد یک ساعت آموزش دیدند.
اژدری افزود: طی چند روز اخیر، بارش های خوبی را در سطح استان داشتیم اما وزش باد شدید و وقوع کولاک باعث شد تا برف پیست پاپایی زنجان در ارتفاعات کمتر شود اما با این وجود تلاش می شود بخش حرفه ای پیست نیز راه اندازی شود.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر نیز عملیات فنس کشی، برف کوبی و آماده سازی صورت می گیرد تا بلکه اسکی بازان حرفه ای بتوانند به ورزش زمستانی مورد علاقه خود بپردازند.
اژدری با بیان اینکه فعالیت اسکی در زنجان از دهه 30 در منطقه پاپایی آغاز شد، با نصب دستگاه بالابر به طور عملی هویت پیدا کرد و به عنوان یک پیست اسکی در سطح کشور شناخته شد افزود: این پیست هویت ورزش زنجان است و درتمام جهان پیست های قدیمی را به عنوان یک هویت حفظ و نگهداری کرده و برای فراموش نشدن پیست، برف سازی انجام و فستیوال برگزار می کنند.
وی ارتفاع قله پیست پاپایی زنجان را 2 هزارو 113 متر اعلام و تصریح کرد: این پیست در زمان خود، جزو بهترین ها بود و با توجه به نزدیکی به شهر زنجان، مشکلی به لحاظ مسافت برای فعالیت ورزشکاران و علاقه مندان به اسکی نیست.
به گزارش ایرنا، پیست اسکی پاپایی در 45 کیلومتری جنوب غربی زنجان در منطقه‌ای کوهستانی و در سه کیلومتری مرکز شهرستان ایجرود واقع است.
برابر آمار سال 94، تعداد 2 هزار و 830 نفر در ورزشی اسکی زنجان فعال بودند که امسال این رقم به حدود سه هزار نفر رسیده است.
اسکی استان زنجان از وجود 40 مربی زن و مرد (10 زن و 30 مرد) و 28 داور زن و مرد ( حداقل 10 داور زن) برخوردار است.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.