حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش ها در مناطق مختلف این استان با توجه به افزایش دما به شکل باران خواهد بود و بتدریج بارش های برف به وقوع خواهد پیوست که این سامانه تا روز/شنبه/ فعال خواهد بود.
وی اظهار کرد: با ورود این سامانه بارشی، وزش باد شدید از بعدازظهر روز /جمعه/ نیز اغلب مناطق استان را فرا گرفته و وقوع کولاک در ارتفاعات و گردنه ها دور از انتظار نیست.
سلطانی خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی ها این سامانه مناطق شمال، شمال غربی و حتی مرکزی کشور را را در بر می گیرد و با توجه به کاهش محسوس دما به شهروندان توصیه می شود طی سه روز آینده از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.
وی بیان کرد: رانندگانی که قصد سفر ضروری به استان و مناطق یاد شده دارند، توصیه می شود تجهیزات ایمنی بویژه لباس گرم به همراه داشته باشند و قبل از حرکت از وضعیت راههای کشور مطلع شوند.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: کاهش تدریجی دما از روز /شنبه/ در این استان رخ خواهد داد و در مجموع تا پایان هفته هوای سردی در بیشتر مناطق مستقر خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: طی 24 ساعت گذشتته خیرآباد با منفی پنج و آببر طارم با 18 درجه بالای صفر سردترین و گرمترین ایستگاههای هواشناسی این استان بود، دمای کنونی شهر زنجان منفی یک درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش نشان می دهد.
به گفته این کارشناس، دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی مدت یاد شده بین منفی یک و 11 درجه بالای صفر بود.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.