حسین سلطانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت جوی استان طی امروز به صورت آسمانی ابری خواهد بود که با بارش های باران و برف همراه خواهد شد و در برخی نقاط با وزش باد شدید(50 تا 80 کیلومتر بر ساعت، از شرق به غرب و شمال شرق به جنوب غرب) همراه خواهد شد.
وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه بارشی طی روز شنبه در استان اغلب به شکل برف ادامه یافته و دمای هوا نیز از فردا کاهش قابل ملاحظه خواهد یافت.
این کارشناس ادامه داد: بر این اساس سرمای هوا تا اواخر هفته پیش رو ماندگار خواهد بود و طی این مدت در ارتفاعات و گردنه های استان بارش برف، کاهش دید افقی و لغزندگی جاده ها پیش بینی می شود.
وی تاکید کرد: شهروندان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند در صورت تردد در محورهای کوهستانی تجهیزات ایمنی را همراه داشته و از سالم بودن بخاری و برف پاک کن وسیله نقلیه اطمینان حاصل گردد.
سلطانی افزود: با توجه به برودت هوا توصیه می گردد در مصرف حامل های انرژی صرفه جویی به عمل آمده و از پوشش های گرم و مناسب استفاده شود.
وی خاطر نشان کرد: طی 24 ساعت گذشته خیر آباد باد با منفی سه درجه سردترین و زنجان با 13 درجه گرمترین مناطق این استان بود و دمای فعلی شهر زنجان نیز سه درجه است که نسبت به روز گذشته در همنی ساعت تغییر چندانی ندارد.
به گفته ی، سلطانی طی مدت یاد شده بیشترین بارس باران در شهرهای ماهنشان، خرمدره و زنجان به ترتیب 8.8 میلی متر، 5.3 و 2.8 به ثبت رسیده است.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
خبرنگار: اعظم شامی ** رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.