به گزارش روز پنجشنبه ایرنا هواشناسی قزوین اعلام کرد: از بامداد فردا جمعه سامانه بارشی فعالی وارد استان می شود که تا یکشنبه به تناوب منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
بر اساس این پیش بینی در ابتدا برای روز جمعه بارش ها به صورت باران و برف بوده و سپس با تقویت این سامانه بارشی و همراهی آن با توده هوای سرد شمالی به ویژه برای روز شنبه بارش ها به صورت برف و از گسترش بیشتری برخوردار خواهد بود.
در این اخطاریه آمده است: با توجه به نفوذ جبه پرفشار در منطقه برای روزهای شنبه و یکشنبه وزش بادهای شدید و سرد شمالی و در پاره ای مناطق پدیده کولاک نیز پیش بینی می شود.
در این پیش بینی به لحاظ دمایی از یکشنبه کاهش شدید دما بین10تا15درجه و پدیده یخبندان را خواهیم داشت ، ضمن اینکه توده هوای سرد تا اواخر هفته آینده در سطح منطقه مستقر خواهد بود.
هواشناسی در این اخطاریه همچنین نسبت به لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای و کاهش دید افقی به سبب بارش برف و کولاک، احتمال خسارت به تاسیسات به سبب شدت وزش باد و مدیریت در مصرف حامل انرژی های انرژی هشدار داده است.
دمای قزوین در24ساعت گذشته بین منفی یک درجه تا 13درجه سانتی گراد در نوسان بوده است.
وضعیت جوی استان قزوین را 10 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
6012/7388خبرنگار:پریسا نوروزی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.