رضا عسگری شامگاه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 80 روستا در بخش مرکزی، 20 روستا در زنجانرود و چهار روستا هم در بخش قره پشتلو با مسدودی راه مواجه شده اند.
وی یادآور شد: راه سایر روستاهای شهرستان زنجان باز و تردد در آنها با استفاده از زنجیر چرخ و رعایت نکات ایمنی امکانپذیر است.
عسگری اظهار کرد: راه ارتباطی این شهرستان در مسیر زنجان – تهم – چورزق تا انتهای حوزه استحفاظی زنجان و آزادراه زنجان – قزوین به علت شدن کولاک و بارش برف مسدود است.
فرماندار شهرستان زنجان به خدمت رسانی نیروهای هلال احمر در سطح راه های ارتباط و تلاش برای انتقال در راه ماندگان اشاره کرد و از پیش بینی حسینه اعظم و حرم امامزاده سید ابراهیم برای اسکان مسافران در راه مانده خبر داد.
وی خاطر نشان کرد: امکانات اولیه، موادغذایی و سیستم گرمایشی توسط امداد گران جمعیت هلال احمر استان زنجان در اختیار مسافران در راه مانده و منتقل شده به این دو مکان، قرار می گیرد.
عسگری ادامه داد: تمام دهیاران این شهرستان هم موظف شده اند تا در صورت وجود بیمار قابل انتقال، هماهنگی های لازم را با اورژانس هوایی برای جابجایی آنان به مراکز درمانی مرکز استان، انجام دهند.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: هم اکنون نیروهای امدادی، راهداری و جمعیت هلال احمر در حالت آماده باش بوده و راهداران در تلاش برای بازگشایی مسیرها ارتباطی هستند.
این مسئول مهمترین مشکل تردد در مسیرهای ارتباطی زنجان را نبود زنجیر چرخ و آگاه نبودن رانندگان از شیوه استفاده از این وسیله اعلام کرد.
بارش برف و وقوع کولاک از صبح جمعه در سطح استان آغاز شده است و بر اساس پیش بینی هواشناسی این وضعیت جوی تا دوشنبه ادامه دارد.
نجاتگران جمعیت هلال احمر این استان طی 24 ساعت جمعه به 175 مسافر گرفتار در برف و کولاک یاری رسانی کرده اند و از این تعداد 18 نفر در راه مانده در پایگاه های امداد جاده ای استان اسکان یافته اند.
روز جاری بارش برف منجر به تعطیلی مدارس ابتدایی نوبت عصر 2 شهرستان ابهر و خرمدره شد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار:اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.