علاء الدین کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کل شرکت کنندگان در این دوره ها 864 نفر و در 15 رشته فنی و حرفه ای بوده است.
وی گفت: تمامی این دوره ها زیر نظر اداره کل فنی و حرفه ای استان برگزار می شود و به متقاضیان تسهیلات بانکی اعطا می شود.
کریمی خاطرنشان کرد: تعدادی از مددجویان بعد از تحمل حبس، شغلی ندارند، این در حالی است که صاحب خانواده و سرپرست خانوار هستند.
وی تاکید کرد: برای ممانعت از آسیب بیشتر اجتماعی برای مددجویانی که گواهی مهارت فنی دارند و متقاضی اشتغال در حرفه خود هستند، تا سقف 200 میلیون ریال تسهیلات اشتغال پرداخت می شود.
مدیرکل زندان های استان زنجان، افزود: در سالجاری 148 مددجوی واجد شرایط برای دریافت این تسهیلات معرفی شده اند، اما تا کنون فقط 55 نفر موفق به دریافت آن شده اند.
وی با تشریح مزیت های تسهیلات اشتغال مددجویان، گفت: بیشترین زمینه فعالیت آنها در بخش دامداری، خیاطی، فرشبافی، خیاطی، جوشکاری و امور تاسیسات ساختمانی است.
وی با اشاره به اهمیت کمک خیرین به آزادی زندانیان و کمک به خانواده مددجویان، تصریح کرد: افرادی در زندان به دلیل جرایم غیرعمد در زندان ها هستند، که باید فرهنگ سازی شود تا کسانی که توانایی مالی دارند، به این مددجویان و خانواده های آنها کمک کنند.
به گزارش ایرنا، با کمک ستاد دیه کشور و استان، خیرین زنجانی و گذشت شاکیان، امسال 274 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان آزاد شدند.
در سالجاری از کل بدهی مددجویانی که آزاد شدند، شاکیان قریب 91 میلیارد ریال از طلب زندانیان بدهکار زنجانی گذشتند.
میزان این بخشش معادل 47 درصد کل مبلغ بدهی این مددجویان بود.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.