علاء الدین کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 6 نفر از این زندانیان بانوان بودند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استاتزنجان تاکید کرد: ستاد دیه کشور و این استان در قالب تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض تا کنون بیش از 52 میلیارد و 350 میلیون ریال برای آزادی زندانیان کمک کرده اند.
کریمی با اشاره به بدهی 160 میلیارد و 487 میلیون ریالی کل این محکومان، خاطرنشان کرد: از این میزان بدهی 81میلیارد و 451 میلیون ریال توسط شاکیان بخشیده شده است.
بر اساس آمار اعلام شده، باقیمانده مبالغ کمک به زندانیان نیز در سایر زیرمجموعه ها مانند اعسار و پرداخت بیمه هزینه شده است.
گفتنی است، هزینه های اهدایی خیران، تنها برای زندانیانی که محکومیت آنها پرداخت مهریه، بدهی مالی، نفقه، حوادث کارگاهی و تصادف است، را شامل می شود.
کریمی افزود: طی سال جاری 488 نفر از مددجویان با شرکت در دوره های مهارت آموزش فنی و حرفه ای موفق به دریافت گواهی مهارتی شدند.
طبق آمار اعلامی، طی نیمه نخست سال جاری 38 نفر از مددجویانی که دوره حبس خود را تمام کرده و مدرک مهارت خاصی را داشتند، موفق به استفاده از تسهیلات بانکی به مبلغ 150 میلیون ریال برای اشتغال شدند.
به گزارش ایرنا، کمتر از سه درصد زندانیان زنجان را بانوان و بیش از 97درصد از زندانیان را آقایان تشکیل داده اند، همچنین محکومان مواد مخدر و سرقت به ترتیب بیشترین تعداد زندانیان این استان هستند.
3216/6085
خبرنگار : سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.