به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان زنجان افزود: شایسته است موضوع شیوع آنفلوآنزای مرغی و کشتار 25 میلیون قطعه مرغ به مردم اطلاع رسانی شود تا همه از علت افزایش قیمت تخم مرغ مطلع باشند.
وی بابیان اینکه بازارچه های عرضه مستقیم کالا از ابزارهای تعدیل قیمت و فروش ارزانتر اقلام مورد نیاز مردم است، اظهار کرد: مسئولان در صورتی که خواهان کمک به مردم هستند، تا اسفند بازارچه های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی را راه اندازی کنند.
نماینده عالی دولت در استان زنجان یادآور شد: شهرداری می تواند به طور مشارکتی با کمک بخش خصوصی این بازارچه ها را در مناطق مختلف شهر راه اندازی کند.
درویش امیری خاطرنشان کرد: شهر زنجان 20 هزار قطعه زمین ساخته نشده دارد و شهرداری می تواند از هر کدام از این زمین ها به شکل توافقی برای ایجاد بازارچه های عرضه مستقیم کالا استفاده کند.
استاندار زنجان گفت: مسئولان زمین های بلاتکلیف سطح شهر را شناسایی و از آن بهره برداری و برای ایجاد بازارچه های عرضه مستقیم کمک کنند.
وی به موضوع ورود گوشت قرمز خارجی به بازار زنجان و وجود کالاهای ضروری در انبارها اشاره و خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی از وجود مقدار کافی کالاهای ضروری در انبار، به مردم آرامش خاطر می دهد و از ایجاد التهاب در بازار جلوگیری می کند.
درویش امیری تاکید کرد: از مسئولان بویژه مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت انتظار دارم تا بر بازار نظارت داشته باشند و از اجحاف حق مردم جلوگیری کنند.
فرامرز نیک سرشت معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استانداری زنجان هم در ادامه این جلسه خواستار ورود جدی شهرداری برای راه اندازی بازارچه های عرضه مستقیم کالا شد و بر لزوم راه اندازی حداقل 6 بازارچه تا اسفند تاکید کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: میوه شب عید به میزان مورد نیاز بر اساس برآوردهای سال گذشته تامین شده است و بزودی به انبارهای استان منتقل می شود.
حسین جعفری اضافه کرد: در سایر اقلام اساسی از جمله مرغ و گوشت منجمد، به میزان کافی ذخیره سازی انجام شده است و جای نگرانی برای اقلام مورد نیاز مردم این استان وجود ندارد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.