به گزارش ایرنا، افزایش قیمت نهاده های طیور و موارد بهداشتی و معدوم شدن مرغ های تخمگذار در برخی از استان ها موجب افزایش قیمت تخم مرغ از پنج هزار تومان به 9 هزار و 800 تومان در هر کیلوگرم شد.
طی روزهای گذشته قیمت هر عدد تخم مرغ نیز از 400 تومان به بیش از 700 تومان رسید.
در این میان مسئولان نیز در تلاش برای کاهش قیمت این فرآورده و تنظیم بازار برای رفاه حال مصرف کنندگان بودند که با تلاش های انجام شده تخم مرغ داخلی وارد بازار زنجان شد.

** توزیع تخم مرغ داخلی تا ثبات قیمت ادامه دارد
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: هم اکنون تخم مرغ در 18 واحد صنفی در شهر زنجان با قیمت کیلویی هفت هزار و 400 تومان به مصرف کننده ها عرضه شده است.
عبدالله جعفری تاکید کرد: توزیع تخم مرغ داخلی در بازار مصرف زنجان به منظور کاهش نرخ این فرآورده، جلوگیری از اجحاف حقوق مصرف کننده و حذف واسطه انجام شده است.
وی یادآورشد: بر اساس تصمیم گیری های انجام شده در جلسه کمیته تنظیم بازار با همکاری اتحادیه مرغداران و اتاق اصناف این فرآورده به قیمت پایین تر در بازار عرضه می شود.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: عرضه تخم مرغ در باراز دیگر شهرستان های استان زنجان نیز در دست انجام است تا همه مصرف کننده ها بتوانند این فرآورده را با قیمت مناسبی در سبد خرید خود قرار دهند.
جعفری خاطرنشان کرد: عرضه تخم مرغ با نرخ تعیین شده دولتی تا ثبات قیمت آن ادامه دارد و محدودیتی در عرضه نیست.

**صنف تخم مرغ فروشان برای خرید تخم مرغ اقدام کنند
نایب رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی فروشان زنجان نیز گفت: برخی از این صنف ها برای خرید تخم مرغ و عرضه آن به مصرف کننده کوتاهی می کنند.
سید ناصر موسوی یادآورشد: برای کاسبان این صنف به هر میزانی که تقاضای خرید و عرضه برای مصرف کننده داشته باشند محدودیتی وجود ندارد.
وی افزود: عرضه تخم مرغ وارداتی نیز طی روزهای آینده در بازار استان زنجان انجام و سهمیه تعیین شده این استان خریداری می شود.

*** تا زمان تعادل در قیمت تخم مرغ عرضه در بازار انجام می شود
مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران تخم گذار و نایب رئیس اتحادیه مرغداران استان زنجان اعلام کرد: برای جلوگیری از گران فروشی و به تعادل رسیدن قیمت تخم مرغ عرضه این فرآورده به واحدهایی که پروانه فروش مرغ و تخم مرغ دارند، انجام می شود.
خلیل پرویزی اظهار کرد: با تقاضای بیشتر این فرآورده عرضه آن نیز در بازار افزایش خواهد یافت.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.