سید رضا موسوی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 29 دی روز ملی هوای پاک نامگذاری شده و هر ساله برنامه هایی به همین مناسبت در سطح کشور و این استان برگزار می شود.
وی یادآورشد: ویژگی خاص روز ملی هوای پاک تصویب و ابلاغ قانون هوای پاک است که امید می رود منشا موثری برای جلوگیری از گسترش آلودگی هوا در سطح کشور باشد.
موسوی اظهار کرد: در این قانون مسئولیت دستگاه های مختلف برای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا اعلام شده است.
مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: مسئولیت سازمان محیط زیست در زمینه هوای پاک، بیشتر جنبه نظارتی دارد.
وی به برنامه های پیش بینی شده این اداره کل به مناسبت روز ملی هوای پاک اشاره و خاطرنشان کرد: شعار 'قانون هوای پاک، قانون نفس' امسال به مناسبت همین روز انتخاب شده است که اشاره به اهمیت قانون هوای پاک دارد.
موسوی برگزاری جشن هوای پاک از ساعت 8 صبح تا 20 شب جمعه 29 دی، پاک سازی اطراف مسیر شهرک روی تا شهر زنجان به کمک بخش خصوصی، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه و رایگان بودن بازدید از موزه طبیعی را از جمله برنامه های پیش بینی شده به مناسبت روز ملی هوای پاک اعلام کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان به تاثیر رشد جمعیت بر افزایش مخاطرات زیست محیطی اشاره کرد و لازمه جلوگیری از ایجاد این مخاطرات را رشد همراه با برنامه ریزی برای توسعه پایدار برشمرد.
وی به بازدید انجام شده از منطقه انتخاب شده برای انبار دائمی پسماندهای شهرک صنعتی روی اشاره کرد و ادامه داد: پیش از هر اقدامی باید بسترسازی های مناسب بر اساس استانداردهای محیط زیست به منظور جلوگیری از گسترش آلودگی در این منطقه انجام شود.
موسوی هر نوع توسعه ای را همراه با مخاطراتی برای محیط زیست خواند و اضافه کرد: در صورتی می توان این مخاطرات را به حداقل رساند که علاوه بر برنامه ریزی جامع و همه جانبه، معیارهای توسعه پایدار مد نظر مسئولان قرار گیرد و هر دستگاهی برای خود تعریف جداگانه ای از توسعه نداشته باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان بخشی از علت خشک شدن رودخانه قزل اوزن را نبود همین برنامه ریزی های توسعه محور اعلام کرد و استمرار بی توجهی به این موضوع را زمینه ساز ایجاد کانون ریزگرد در بستر رودخانه قزل اوزن برشمرد.
قزل اوزن یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های ایران است که از کوه‌های کردستان و استان آذربایجان شرقی سرچشمه گرفته و پس از پیوستن هیرو چائی، زنجانرود و شاهرود به آن به دریای خزر می‌ریزد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.