لاله اهرامی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پلمپ کارگاه ها به خاطر فعالیت بدون مجوز بوده است.
وی تصریح کرد: این دانشگاه به خاطر اهمیت موضوع سلامت جامعه، نظارت های مستمری از کارخانه ها، کارگاه ها و اصنافی که در حوزه تولید، توزیع و پخش مواد غذایی و بهداشتی در استان فعال اند، دارد.
سرپرست اداره نظارت بر موادغذایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: به همین منظور تا کنون بیش از یک هزار بازدید از کارخانه ها و واحدهای تولید کننده داشته ایم.
اهرامی تاکید کرد: در این مدت 103 مورد شکایت از این واحدها در این اداره ثبت گردیده و رسیدگی شده یا در حال بررسی موضوع است.
وی خاطرنشان کرد: طی 9 ماه سالجاری فقط پرونده 10 کارخانه و کارگاه تولید مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی به اداره کل تعزیرات حکومتی معرفی شده است.
سرپرست اداره نظارت بر موادغذایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: تاکنون مجوز 13 مورد محموله غیر مجاز برای معدوم صادر و ان محموله ها معدوم شده است.
اهرامی تصریح کرد: در همین مدت 31 مورد کالاهای تولیدی یا مواد اولیه واحدهای استان توقیف گردیده است.
وی با تشریح فرآیند بازدید از کارخانه ها، اظهار داشت: انجام آزمایش، نمونه برداری،انطباق با استانداردهای موجود از جمله فرآیند بازدیدهای این اداره به شمار می رود.
سرپرست اداره نظارت بر موادغذایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: اجرای طرح های مختلف برای استمرار در کیفیت محصولات غذایی در زنجان است و طرح نمونه برداری از خط عرضه محصولات، طرح پایش غنی سازی آردهای خبازی از جمله طرح های مختلف این دانشگاه برای نظارت بر کارخانه هاست.
اهرامی تاکید کرد: کنترل محصولات کشاورزی پرمصرف و تشدید نظارت بر فراورده های گوشتی و لبنی از دیگر طرح های در دست اجرا در این حوزه است.
به گزارش ایرنا، در مجموع استان زنجان 220 واحد فعال و غیرفعال دارد و بر تمام واحدهای فعال نظارت می شود.
هم اکنون 93 درصد واحدهای تولیدی مواد غذایی زنجان در طرح نشانگرهای رنگی (چراغ راهنمای تغذیه ای) زیر پوشش نظارت های این دانشگاه هستند، اجرای این طرح از سال 94 در کشور شروع شد.
از جمله وظایف معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مدیریت دارو و مواد اعتیادآور، نظارت بر تهیه، تولید و عرضه مواد غذایی و بهداشتی در سطح استان است.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.