دکتر جلال حجازی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این طرح از سال 94 در کشور شروع شد و بعد از رفع پاره ای از مشکلات، هم اکنون وضعیت مطلوبی از حیث اجرایی در استان دارد.
رئیس اداره نظارت بر موادغذایی دانشگاه علوم پزشکی، گفت: در مجموع استان زنجان 220 واحد فعال و غیر فعال دارد و بر تمام واحدهای فعال نظارت می شود.
حجازی با اشاره به شاخص های تعداد بازدید از این واحدها، تصریح کرد: تعداد بازدیدها بر مبنای امتیازهای کسب شده و درجه بندی کارخانه ها تعیین و رتبه بندی می شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر واحدی در جدول شاخص این دانشگاه، رتبه آ (a) داشته باشد، طبیعی است که به خاطر عملکرد مطلوبش یک بار بازدید در سال کفایت خواهد کرد، اما اگر در رتبه های پایین قرار داشته باشد به نسبت، میزان بازدید اضافه خواهد شد.
رئیس اداره نظارت بر موادغذایی دانشگاه علوم پزشکی، با تشریح فرآیند بازدید از کارخانه ها، تاکید کرد: نمونه برداری، انجام آزمایش، انطباق با استانداردهای موجود و سایر کارهای مورد نیاز برای نظارت مطلوب از جمله فرآیند بازدیدهای این اداره به شمار می رود.
حجازی با اشاره به اجرای طرح های مختلف برای استمرار در کیفیت محصولات غذایی در استان، گفت: طرح نمونه برداری از خط عرضه محصولات، طرح پایش غنی سازی آردهای خبازی و طرح نظارت بر شیرهای مدارس( در صورت توزیه شیر) از جمله طرح های مختلف این دانشگاه برای نظارت بر کارخانه هاست.
وی افزود: همچنین کنترل محصولات کشاورزی پرمصرف و تشدید نظارت بر فراورده های گوشتی و لبنی از دیگر طرح های در دست اجرا در این حوزه است.
به گزارش ایرنا، از جمله وظایف معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مدیریت دارو و مواد اعتیادآور، نظارت بر تهیه، تولید و عرضه مواد غذایی و بهداشتی در سطح استان است.
نشان گر رنگی دارای سه رنگ قرمز، نارنجی و سبز است و بر اساس میزان چربی کل، چربی ترانس، نمک و قند در هر سهم ماده غذایی طراحی شده است و بر همین مبنا میزان ترکیبات رنگ آنها متفاوت می شود.
درج نشانگرهای راهنمای تغذیه ای بر روی محصولات شکر، قند، نمک، آب مجاز نیست.
درج نشانگرهای راهنمای تغذیه ای بر روی محصولات روغن، شیر، کره الزامی نیست.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.