محمدباقر حاج کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکیپ های نظارت دامپزشکی در همه شهرستان های استان زنجان درباره نظارت بر بهداشت عمومی فرآورده‌های خام دامی فعال هستند.
به گفته وی، طی 9 ماهه گذشته از سالجاری از 9 هزار و 500 مورد از مراکز فروش، کشتارگاه ها، بسته بندی، رستوران ها و جگرکی ها بازدید شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: 859 مورد نمونه برداری از این مراکز انجام و 360 مورد نیز موارد غیربهداشتی محرز و در این خصوص تذکرهای کتبی برای عدم تکرار صادر شده است.
حاج کاظمی تاکید کرد: 41 هزار و 542 کیلوگرم فرآورده خام دامی به دلیل موارد غیر بهداشتی ضبط و 33 هزار و 233 کیلوگرم نیز معدوم و از چرخه مصرف حذف شد.
وی اظهارکرد: طی این مدت علاوه بر مراکز فروش، کشتارگاه ها، بسته بندی، رستوران ها و جگرکی ها پنج هزار و 240 مورد نیز از خودروهای حمل این فرآورده ها بازدید شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان اعلام کرد: شهروندان با مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل و سایر آلایش خوراکی دام مثل مغز، کله، پاچه، سیرابی، دل و جگر، مورد را با شماره تلفن 1512 به اداره های دامپزشکی استان زنجان گزارش دهند.
حاج کاظمی یادآورشد: به محض دریافت هر گونه شکایت و گزارش تخلفات از مراکز بیان شده غیر از ساعت اداری اکیپ های نظارت این اداره کل در همه شهرستان ها برای بررسی موضوع به محل اعزام خواهند شد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان یکهزار و 336 مرکز عرضه، کشتارگاه، بسته بندی، رستوران و جگرکی دارد.
از این تعداد 808 مرکز عرضه و فروش، 11 کشتارگاه و مراکز بسته بندی، 517 رستوران و جگرکی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.